آفتاب

شرایط عضویت در تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی

شرایط عضویت در تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط عضویت در تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی، تشکیل این تعاونی‌ها را موجب توسعه پایدار شهرستانها و جلب مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌ها دانست.

علیرضا ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مزایای تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی اظهار کرد: محدودیت منابع بودجه‌ای دولت برای تامین مالی پروژه‌های بزرگ و همچنین تقاضای بسیار برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها، موجب شده تا بهره‌گیری از مشارکت فعال بخشهای غیردولتی و ایجاد فضای رقابتی مناسب برای فعالیت آنها را به یک امر ضروری تبدیل شود تا در قالب مشارکتهای بخش غیردولتی توسعه و پویایی اقتصاد کشور تسریع شود.

وی با اشاره به قانون تاسیس شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی مصوب مجلس افزود: رشد و توسعه اقتصادی کشور در گرو اجرای پروژه‌های مختلف زیرساختی، تولیدی و خدماتی است و با ایجاد شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی ضمن جلب مشارکت مردم در امر سرمایه‌گذاری به توسعه پایدار شهرستانها کمک می‌شود.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعین حال سرعت بخشی به رشد و توسعه شهرستانها، هدایت منابع مردمی به بخشهای تولیدی و بسترسازی برای ورود تعاونی‌ها به فعالیتهای اقتصادی را از مزیتهای مهم تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی ذکر کرد.

ناطقی درباره نحوه عضویت در تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی نیز گفت: با تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی کلیه افراد حقیقی متولد یا ساکن یا شاغل در آن شهرستان می‌توانند به عضویت تعاونی درآیند.

به گفته وی اشخاص حقیقی فاقد شرایط عضویت و اشخاص حقوقی اعم از دولتی، غیردولتی، تعاونی و خصوصی می توانند در چارچوب قوانین و مقررات مربوط به عنوان سهامدار غیرعضو، با داشتن حق رای در تعاونی مشارکت کنند.

انتهای پیام

کد N721722

وبگردی