آفتاب
وزیر خارجه انگلیس:

کمک نظامی به اوکراین منتفی نشده است

کمک نظامی به اوکراین منتفی نشده است

وزیر خارجه انگلیس در موضعی مداخله جویانه اعلام کرد انگلیس نمی تواند اجازه دهد که ارتش اوکراین در غیاب کمک های بین المللی از جدایی طلبان شکست بخورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس گفت کشورش در حال بررسی تجهیز نظامی ارتش اوکراین برای مقابله با جدایی طلبان مناطق شرقی است.

وی امروز سه شنبه طی سخنرانی در پارلمان انگلیس با بیان اینکه لندن نمی تواند اجازه در هم شکسته شدن ارتش اوکراین به دست جدایی طلبان را بدهد، تصمیم گیری برای کمک نظامی به این کشور را وظیفه هر یک از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دانست.

هاموند با اذعان به این که راه حل نظامی برای پایان دادن به بحران اوکراین وجود ندارد یادآور شد: با این حال نمی توانیم اجازه بدهیم ارتش اوکراین به خاطر فقدان کمک های بین المللی متحمل شکست شود. وزیر خارجه انگلیس پیشتر در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود لندن به تلاشهای دیپلماتیک خود برای مسائل مربوط به بحران اوکراین ادامه خواهد داد.

این اظهارات در حالی از سوی این مقام انگلیسی مطرح می شود که روسای جمهوری روسیه، اوکراین، فرانسه و صدراعظم آلمان فردا در ادامه مذاکرات صلح اوکراین در مینسک پایتخت بلاروس گردهم می آیند. 

کد N721586

وبگردی