آفتاب
معاون فرهنگی رئیس قوه قضاییه:

با اجرای حق در مورد قدرتمندان، اعتماد عمومی نسبت به قوه قضاییه بهبود یافت

با اجرای حق در مورد قدرتمندان، اعتماد عمومی نسبت به قوه قضاییه بهبود یافت

معاون فرهنگی رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از ویژگی‌های مهم دهه فجر امسال این است که چهره‌ اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی بهبود یافته و مردم نسبت به سال گذشته امیدوارتر شده‌اند؛ چرا که یکی از نمونه‌های برجسته اجرای عدالت را مشاهده کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی رئیس قوه قضاییه در مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب و بازگشت شکوهمند امام به میهن اسلامی، بیان کرد: دهه فجر ما یک دهه ماندگار و متفاوت است، البته این ایام مشابه‌هایی هم در تقویم این کشور عزیز دارد، اما امتیازی که دهه فجر از آن برخوردار است بسیار برجسته و به‌یادماندنی است؛ چرا که در این دهه، انقلابی رخ داد که از سنخ دیگری بود و آزادی و پیروزی در این کشور پدید آورد که در نوع خود بی سابقه بود و روح الهی در جان‌ها دمیده شد و جان‌های خفته را در این دهه بیدار کرد تا آنجا که اقشار جدیدی هم به این نهضت اضافه شدند مانند همافران و این کار عجیب و فوق‌العاده ای بود و این امکان نداشت مگر به علت اخلاص حضرت امام (ره) و روحانیتی که کسب کرده بود و توانست انسان‌ها را به فطرت خود برگرداند و آنان را با وجدان و فطرت خویش آشتی دهد و از حکومت شاهنشاهی جدا کند.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضاییه با اشاره به دیگر ویژگی‌های حضرت امام خمینی (ره) گفت: رهبر فقید انقلاب اسلامی به قول، گفته و وعده خداوند اعتماد کامل و ایمان داشتند و بر اساس آن عمل می‌نمودند و امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه اله) به وعده خداوند و سنت‌های الهی ایمان راسخ دارند و نباید این ویژگی را فراموش کنیم.

وی افزود: با یادآوری درس‌های انقلاب و بازخوانی آن می‌توانیم بدون داشتن ابزارهای مالی و مادی و با اتکال به خداوند و یا دست خالی آنچنان که پیامبران عمل نمودند در راه اهداف این انقلاب عظیم کوشا باشیم تا خداوند آنچه را که می‌خواهد محقق کند.

صادقی با اشاره به اینکه قوه قضاییه در این انقلاب باید خود را ارزیابی کرده و به وظایف خطیر خود عمل کند. متذکر شد: یکی از خواسته‌های مردم در جریان انقلاب این بود که ما حکومت عدل علی را می‌خواهیم و اگر بپرسیم نماد عالی عدل علی کجاست؟ اولین جایی که به ذهن هر فرد خطور می‌کند دادگستری است و باید برجسته‌ترین نماد حکومت حضرت علی (ع) در دادگستری یافت گردد و نسبت عدل مولی الموحدین با دادگستری این است که مقدمه عدل مهدوی است و باید وجهه‌ای از آن را داشته باشد.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضاییه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم دهه فجر امسال این است که چهره‌ اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی بهبود یافته و مردم نسبت به سال گذشته امیدوارتر شده‌اند؛ چرا که یکی از نمونه‌های برجسته اجرای عدالت را مشاهده نمودند و اجرای عدالت، نمونه‌های فراوانی دارد و وظیفه‌ دادگستری اجرای حق و عدالت است، اما آنچه به مردم اعتماد بخشید این است که دادگستری حق را در خصوص قدرتمندان هم اجرا نمود اعم از قدرتمندان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و مردم هم در این راستا جنبه‌های بیشتری از سیمای عدالت دیدند.

وی با تبریک این موفقیت به رئیس قوه قضاییه و دادگستری کل استان تهران و همچنین مردم عزیز خاطر نشان کرد:‌ این تبریک حجیت دارد؛ چرا که توانست نماد مهم انقلاب را تقویت نماید، البته به هر چه داریم اکتفا نکرده و حتما باید به سطح بالاتری دست پیدا کنیم، تا آنجا که چهره‌ عدالت این انقلاب و دادگستری برای همگان نمادین شود. دادگستری کل استان تهران توانسته است بخشی از آمال شهدا را محقق نماید؛ چرا که این امر نشانه‌ وضعیت جدیدی است که دستگاه قضایی به این درجه رسیده و ارتقاء یافته که بتواند بدون خدشه و تزلزل عادلانه رسیدگی قضایی کرده و قدرتمندان سیاسی و اقتصادی را به پای میز محاکمه بکشاند.

صادقی در ادامه افزود: ارتقاء عدالت، آرزوی اسلام و انقلاب و مقام معظم رهبری و اینن موضوع از اصلی‌ترین وظایف دادگستری به شمار می‌رود و در این میان اصحاب رسانه‌ها، مسئول اطلاع رسانی و انتقال آن به اذهان عمومی هستند. متفکران و تحلیلگران نیز در این راستا باید مراقبت باشند تا مبادا کوچکترین خطا را بزرگ نمایی کرده و با تلقین تصور نادرست، به انقلاب و نظام خیانت نموده و باعث ایجاد ناامیدی و یاس در مردم شوند.

وی تلاش در جهت افزایش عدالت و تداوم یافتن آن را وظیفه‌ی همگانی دانست و گفت: ‌امیدارم این جریان سازنده با قوت تداوم داشته باشد، به نحوی که باعث افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی گردد و آثار بازدارنده‌ آن بتواند جلوی مفاسد را بگیرد و باید همگان در مسیر و چارچوب قانون حرکت کنند و متوجه باشند که بی قانونی باعث هرج و مرج می‌شود.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سایه رهبری امام راحل (ره) به ذکر نکاتی از خصوصیات متعال رهبر فقید انقلاب پرداخت و بیان کرد: حضرت امام آنچه از تعالی روحی و معنوی و نقش آفرینی در نهضت اسلامی به دست آورده بود در سایه بندگی و عبودیت خدا کسب کرد و در طول عمر گرانی‌های خود حدود 70 سال نماز شب ایشان ترک نشد و همواره در انس با قرآن و عشق به اهل بیت بسر می‌بردند و این اصل سرمایه و دستمایه امام در طول نهضت مبارزه علیه طاغوت بود و همواره در ارتباط با مردم و حق‌الناس هیچ وقت از علاقه‌مندان به خود استفاده شخصی نمی‌نمودند و از هیچ‌کس کار خارج از وظایف رسمی خود مطالبه نمی‌کردند.

رحیمیان در ادامه سخنان خود با اشاره به سجایای اخلاقی و روحانی حضرت امام (ره) با ذکر مصادیق و خاطراتی افزود: ایشان در تمامی مراحل زندگی و کاری و مبارزاتی خود، کارهای ایشان بروز بوده چه امور مربوط به‌حق الله و چه امور مربوط به حق‌الناس و این بروز بودن و منظم و وقت‌شناس بودن، نکته‌ دیگری از صفات متعالی و اخلاقی حضرت امام (ره) بود.

تولیت مسجد مقدس جمکران، قاطعیت را صفت اخلاقی بارز دیگری از حضرت امام بیان کرد و متذکر شد: در نجف اشرف انواع جریان‌ها و گروه‌ها که با شاه در تضاد بودند تلاش داشتند در این زمینه با امام ملاقات و همکاری کنند و در سر سفره نهضت مبارزات اسلامی بنشیند لکن امام از حضور آنها چه در دوران مبارزه و چه بعد از پیروزی انقلاب جلوگیری به عمل آوردند و ملاک ایشان در عمل فقط شاخص‌های قرآنی بود و همواره با اراده وقاطعیت تمام ر برابر ضد انقلاب در خارج و داخل ایستاده بودند تا آنان نتوانند دستاوردها وارزشهای ما را مصادره و نابود سازند.

انتهای پیام

کد N721376

وبگردی