آفتاب

ابراز تأسف از ثبت نشدن روز «مرصاد انقلاب» در تقویم

ابراز تأسف از ثبت نشدن روز «مرصاد انقلاب» در تقویم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: مبارزات مردم انقلاب همدان در روز 21 بهمن به «مرصاد انقلاب» معروف است، اما متاسفانه در تقویم انقلاب اثری از آن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان - ریحان سروش مقدم شامگاه گذشته (20 بهمن) در برنامه شب خاطره یادگاران دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس همدان، به مبارزات انقلابی مردم همدان اشاره کرد و یاد آور شد: پایه شکل‌گیری انقلاب در 22 بهمن به اقرار شاهدان نتیجه مبارزات مردم همدان و جلوگیری از حمله لشکر زرهی کرمانشاه به تهران به رهبری شهید محراب آیت‌الله مدنی در روز 21 بهمن 57 است.

وی بیان کرد: مبارزات مردم انقلابی همدان در روز 21 بهمن به «مرصاد انقلاب» معروف است، اما متاسفانه در تقویم انقلاب اثری از آن نیست.

همچنین اسدالله درویش امیری، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به استقلال و آزادی کسب شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آغاز راه انقلاب، رکن و شاکله اصلی نظام و تقاضای مردم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، به طوری که این شعار خون‌بهای شهدای ما و خون بهای تمام کسانی است که در این مسیر جان دادند و امروز باید بر آن پافشاری کنیم.

درویش امیری ادامه داد: ما به دنبال استقلال نظامی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با رعایت حقوق تمام ملت‌ها بودیم، هستیم و خواهیم بود به طوری که در بسیاری از زمینه‌ها این استقلال را کسب کرده‌ایم.

وی افزود: امروز بنا به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری در استقلال علمی و فرهنگی قله‌هایی در سطح دنیا فتح کرده‌ایم، به طوریکه جمهوری اسلامی ایران دانشمندان بزرگی تربیت کرده است که در عرصه‌های هسته‌ای، موشکی، نظامی، طبابت و علم پزشکی در دنیا حرف برای گفتن داریم. امروز در حوزه سلامت، گردشگران فراوانی از اقصی نقاط دنیا به کشور ما می‌آیند تا از دانش و علم پزشکان ما بهره ببرند و درمان شوند.

درویش امیری با بیان اینکه تمام کشورها ایران را الگوی خود قرار داده‌اند گفت: در چارچوب تعامل با ملت‌ها و دولت‌هایی که بیمار نیستند دنبال استقلال سیاسی هستیم، هر چند ما استقلال سیاسی را کسب کرده‌ایم و امروز جمهوری اسلامی ایران و نهضت بزرگ ملت ایران الگویی برای تمام کشورهای بیدار شده به طوریکه بیداری ایجاد شده در کشورهایی همچون بحرین، تونس، مصر و ... برگرفته از حرکت عظیم ملت ایران و نهضت اسلامی ما بوده است.

وی به آزادی پس از کسب استقلال اشاره کرد و گفت: ما باید فضایی در جامعه فراهم و ایجاد کنیم که همگان در چارچوب قانون اساسی و شأن و سئونات نظام جمهوری اسلامی آنچه را که آموخته اند و در ست آموخته اند، بیان کنند. آزادی تعریف شده در چارچوب قانون اساسی است که جلوی فساد، ارتشا و بی بند و باری در نظام اداری را می گیرد. اگر اجازه دهیم عاقلان، فرهیختگان، دلسوختگان و عاشقان نظام درست قلم بزنند و درست نظارت کنند شاهد وقوع حوادث ارتشائی در سیستم اداری کشور نخواهیم بود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنها کشوری هستیم که در طول 36 سال پس از پیروزی انقلاب جمهوریت و اسلامیت مان به معنای واقعی پیاده شده است توضیح داد: به طوریکه پس از گذشت دو ماه و چند روز از عمر پیروی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) دستور برگزاری رفراندوم برای انتخاب حکومت و نظام را صادر کردند، کدام یک از کشورها جرات این کار دارند؟ همچنین بعد از یکسال امام(ره) دستور دادند خبرگان ملت جمع شوند و قانون اساسی بنویسند، گام‌های بعدی جمهوریت نظام اسلامی پس از نگارش قانون اساسی انتخاب نمایندگانی از سوی مردم و به رای گذاشتن مجدد آن قانون بود که بدانند آیا قانون اساسی که میثاق همگانی است مورد قبول مردم قبول است یا خیر.

درویش امیری با اشاره به اینکه 36 سال از عمر انقلاب گذشته و بیش از 30 بار مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور یافتند، تصریح کرد: با این اوصاف آیا حق نیست که ادعا کنیم تنها کشوری هستیم که جمهوریت نظام به طور کامل پیاده شده است؟ هر چند ایرادات، ضعف ها و مشکلاتی وجود دارد و منکر نمی‌شوم اما حقیقت را باید بپذیریم که مردم با این صفا و وفاداری هر زمان در سرما و گرما نیاز بود در صف جمهوریت نظام ایستادند و برای اظهارنظر حاضر شدند و آمدند. در اسلامیت نظام نیز همین بس که در راس انقلاب و حکومت یک فقیه و مرجع تقلید قرار گرفت و این مردم بودند که به تأسی و پیروی از ایشان در روزهای سرد زمستان و گرم تابستان از نظام و حکومتشان دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه در رأس حکومت ولی فقیه مستقر است، بیان کرد: آن دسته از اشخاصی که به دنبال حذف اسلامیت این نظام و انقلاب هستند و به بیراهه می‌روند و گمراه هستند و اشتباه می‌کنند پس باید بدانند تمام وجود ملت ایران دین و مذهب و پیروی از ولی فقیه و امام بزرگشان است.

این مسؤل اضافه کرد: با برگ زرین رأی مردم ساختار نظام شکل گرفته است پس چرا به دنبال حذف جمهوریت نظام هستند؟ مگر این کار امکان دارد؟ بیایید به گذشته دور و نزدیک خود برگردیم. با همان صفا، اعتقاد، باور، یکرنگی و همدلی که انقلاب را به پیروزی رساندیم و نظام را مستقر کردیم و نظام جمهوری اسلامی مستقر شد و با همان صفا، اخلاص، دلسوزی و احترام به یکدیگر در دوران سخت و دشوار دفاع مقدس فتح الفتوح و آزادی خرمشهر و فاو را به ارمغان آوریم و اجازه ندادیم یک وجب از خاککشورمان در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخناش به سهم اساسی مردم همدان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: 20 بهمن سال 64 سالروز عملیات بزرگ و غرورآفرین «والفجر 8» است که اوج هنرنمایی و قدرتن‌مایی سپاه اسلام و رزمندگان کشور بود که توانستیم تا غرور و اراده پولادین فرزندان این مرز و روم دشمن را به زانو درآوریم.

درویش امیری تصریح کرد: اگر چه از زوایای مختلف این افتخار بزرگ در عرصه جنگ کمتر به نقد و تبیین گذاشته شده و اگر بوده فراگیر نبوده بنابراین جا دارد عملیات والفجر 8 در تاریخ به عنوان حرکت عظیم دفاع مقدس به یادگار بماند و به عنوان میراث معنوی در تاریخ حفظ شود.

انتهای پیام

کد N721006

وبگردی