آفتاب

پیشنهاد نماینده مردم رشت‌ درباره چگونگی برداشت از صندوق توسعه ملی

پیشنهاد نماینده مردم رشت‌ درباره چگونگی برداشت از صندوق توسعه ملی

نماینده مردم رشت‌ گفت: در حال حاضر قانون منع برداشت از صندوق توسعه ملی وجود دارد و در صورتی که نقض آن صورت بگیرد به طور حتم مجلس واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، غلامعلی جعفرزاده با تاکید بر غیرقانونی بودن برداشت از صندوق توسعه ملی پیشنهاد داد: هر نوع برداشتی از این صندوق باید با مجوز رهبر معظم انقلاب صورت بگیرد در غیر این صورت تخلف رخ داده است.

وی با بیان این‌که «هیچ دولتی حق برداشت از صندوق توسعه ملی را ندارد»، افزود: در حال حاضر قانون منع برداشت از صندوق توسعه ملی وجود دارد و در صورتی که نقض آن صورت بگیرد به طور حتم مجلس واکنش نشان خواهد داد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «در حوزه ممنوعیت برداشت از صندوق توسعه ملی نیازمند اصلاح یا تشدید قوانین نیستیم»، گفت: در حال حاضر تخلف برخی دولت‌ها در برداشت از این صندوق نتیجه عمل نکردن به قانون است. تمامی اختیارات برداشت از صندوق توسعه ملی با مجوز رهبری با توجه به شفافیت اساس‌نامه آن باید صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: مجلس نسبت به حفظ ذخیره کشور حساس بوده و هر نوع تخلفی در این حوزه را به جد دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N720892

وبگردی