آفتاب

تاکید شمخانی بر افزایش نقش جنبش عدم‌تعهد در تقویت صلح و ثبات جهانی

تاکید شمخانی بر افزایش نقش جنبش عدم‌تعهد در تقویت صلح و ثبات جهانی

مشاور امنیت ملی هندوستان که برای دیدار رسمی به تهران سفر کرده است، صبح امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی شمخانی در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی و مشترکات فرهنگی و تمدنی میان ایران و هند دو کشور را همسایگان بدون مرز مشترک عنوان و اظهار کرد: با اراده سیاسی رهبران دو کشور، همکاری‌های مشترک ایران و هند به عنوان شرکای راهبردی همواره در مسیر تامین منافع ملی و ثبات منطقه‌ای سیر صعودی داشته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با استقبال از مشارکت و سرمایه‌گذاری هند در برنامه‌های مرتبط با توسعه بنادر و خطوط ریلی شرقی ایران و افزایش همکاری‌های ترانزیتی چند جانبه، افزود: تسریع در اجرای موافقنامه‌های اقتصادی، تجاری و اقتصادی میان دو کشور، نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقاء سطح روابط و شکوفایی ظرفیت‌های گسترده همکاری دوجنبه به دنبال خواهد داشت.

شمخانی با اشاره به هشدارهای ایران در خصوص گسترش فزایند موج جدید تروریسم و عواقب ناگوار حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنان از جریان‌های تکفیری در سوریه و عراق گفت: متاسفانه پافشاری کشورهای غربی بر نادیده گرفتن حقوق و اراده مردم و تلاش برای تغییر حاکمیت کشورها با ابزار تروریسم منجر به توسعه جریان‌های تکفیری و تصاعد بحران در منطقه شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر لزوم افزایش نقش جنبش عدم تعهد در تقویت صلح و ثبات جهانی بر مبارزه موثر و به دور از تبلیغات با تروریسم و مشارکت موثر قدرت‌های منطقه‌ای در این خصوص تاکید کرد.

در این دیدار آجیت دووال مشاور امنیت ملی هندوستان نیز با تقدیر از نقش ایران در مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبت و امنیت در غرب آسیا خواستار ارتقاء سطح همکاری همه جانبه میان دو کشور شد.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده ایران و هند در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و رویکردهای مشترک دو کشور در موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی افزود: همکاری‌های همه جانبه میان ایران و هندوستان هیچگاه متاثر از اراده کشورهای ثالث نبوده و همواره بدون تاثیر گذاری منفی بر کشورهای دیگر مسیر تامین منافع مشترک را پیموده است.

انتهای پیام

کد N720754

وبگردی