آفتاب
پنجم تا هشتم اسفندماه جاری دایر می شود/

نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی

نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی

بجنورد- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان پنجم تا هشتم اسفند ماه امسال با محوریت خراسان شمالی دایر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صمدی صبح سه شنبه در نشست خبری از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در کشور ترکمنستان خبر داد و افزود: این نمایشگاه با موافقت سازمان توسعه تجارت خارجی ایران با محوریت خراسان شمالی از پنجم تا هشتم اسفند ماه جاری برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه تجاری، بازرگانی و صنعتی تجار و بازرگانان هشت استان کشور از جمله تهران، اصفهان، خراسان رضوی، یزد و ... حضور داشته و از خراسان شمالی نیز تاکنون ۱۲ شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

صمدی با اشاره به این که تاکنون هزار و ۶۰۰ متر غرفه به شرکت های تجاری و صنعتی و بازرگانان استان های مختلف کشور در نمایشگاه ترکمنستان واگذار شده است، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه های تخصصی در کشورهای هدف صادراتی یکی از راهکارهای اصلی برای توسعه صادرات استان به شمار می رود.

وی در ادامه همچنین از اعزام یک هیئت تجاری و بازرگانی از خراسان شمالی به کشور ترکمنستان خبر داد و گفت: اگر چه قرار بود این هیئت همزمان با برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان اعزام شود اما با نظر سازمان توسعه تجارت ایران مقرر شد اعزام هیئت مزبور به این کشور همسایه در بهار سال آتی صورت گیرد.

اتاق بازرگانی خراسان شمالی صاحبخانه شد

صمدی در بخش دیگری از سخنان خود از خرید و بازسازی یک ساختمان دولتی برای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی خبر داد و افزود: با پیگیری‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و استان سرانجام ساختمانی مناسب برای اتاق بازرگانی خراسان شمالی مهیا شد.

وی با اشاره به این که ساختمان مزبور در حاشیه بلوار مدرس بجنورد حوالی تالار حافظ واقع شده و سه هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا دارد، اضافه کرد: این ساختمان بازسازی شده و تا پایان بهمن ماه برای ارائه خدمات به تجار و بازرگانان استان به بهره برداری می رسد.

به گفته صمدی اعتبار خرید این ساختمان از محل کمک‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اتاق بازرگانی خراسان شمالی تأمین شده و بر اساس برنامه قرار است در جوار این ساختمان نمایشگاه دائمی صنایع استان نیز دایر شود.

صادرات ۲۱۴ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۱۴ میلیون دلار انواع کالا به وزن ۶۹۸ هزار تن از خراسان شمالی به خارج از کشور صادر شده است، اضافه کرد: این میزان صادرات از نظر ارزشی ۶۰ درصد و از نظر وزنی نیز ۳۱ درصد به نسبت پارسال افزایش داشته است.

صمدی اضافه کرد: صادرات این کالاها به ۲۲ کشور دنیا انجام شده اما مقصد بخش زیادی از این کالاها کشور ترکمنستان بوده به گونه ای که ۴۰ درصد مجموع کالاهای صادراتی خراسان شمالی در سال جاری به این کشور صادر شده است.

کد N720585

وبگردی