آفتاب
رئیس مجلس:

اهداف انقلاب را به درستی بشناسیم و صیانت کنیم

اهداف انقلاب را به درستی بشناسیم و صیانت کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مساله‌ی خشونت و حرکت‌های تروریستی دامن‌گیر امت اسلامی شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی طی سخنانی در کنگره‌ی بین‌المللی هم‌اندیشی مهمانان خارجی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:‌ حرکت‌های تروریستی و تندروی با اقدامات سخیف و تروریستی وجهه جهان اسلام را در دنیا مخدوش می‌کند و از جهات دیگر انرژی مسلمانان را صرف می‌کند و به جای وحدت زیر شعار لا اله اله الله انرژی آنها را مستهلک می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین ذهن مسلمانان را و حساسیت جهان را از مساله مبارزه با استکبار و صهیونیست‌ها دور می‌کند و این خواست استکبار است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به انتشار دیدگاه‌های وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: خانم کلینتون تاکید کرده است که ما به جریان‌های تروریستی کمک کرده‌ایم تا به شوروی فشار آورد و این را به صراحت اعلام کردند. البته من فکر می‌کنم نوعی سادگی در این اظهارنظرها است. همچنین خانم بوتو نیز در اظهارنظر دیگری موضوع طالبان را محصول مثلث سه ضلعی آمریکا و انگلیس و برخی از کشورهای منطقه که از آنها پشتیبانی مالی می‌کردند و این‌ها همه نشان دهنده‌ی وضع کنونی گروه‌های تروریستی است.

لاریجانی افزود: جریان‌های تروریستی البته با هوس‌رانی برخی از کشورهای منطقه به نوعی قدرت گرفتند. آمریکا و صهیونیست‌ها نیز بیشترین استفاده را از آنها بردند و امت اسلامی امروز علی رغم پیشرفت‌های محسوس در مسائل مختلف تکنولوژی و علمی گرفتار ماجرای مختلف و بحران‌های تروریستی هستند و باید بدانند صهیونیست‌ها و جریان‌های تندرو تروریست مانند دو تیغ قیچی هستند که بر مسلمانان فشار ایجاد می‌کنند و آنها را در بر گرفتند.

وی با بیان این‌که «انقلاب اسلامی و حرکت آن استراتژی روشنی داشت» گفت: باید این اهداف را به درستی شناخت و آن را صیانت کرد. جمهوری اسلامی ایران پس از یک دوره 50 ساله دیکتاتوری و در شرایطی که محدودیت‌های زیادی را تجربه می‌کرد و در یک حکومت دیکتاتور وابسته به هر لحاظ به پیروزی رسید و توانست استقرار یابد و حرکت امام خمینی که 15 سال به طول انجامید منشاء این موفقیت بوده است و آن چه که باعث شد توده‌های مردمی با حرکت امام همراه شوند رجعت و حرکت به سمت اسلام و روحانیت بود و وقتی اسلام با این جریانات گره خورد توده‌های مردمی کنار نهضت امام به پیروزی رسیدند و در همان ابتدا امام اهدافی را برای انقلاب تبیین کرد.

وی افزود: در کنار حرکت امام، آمریکایی‌ها از همان ابتدا ماجراجویی‌های خود را علیه منافع جمهوری اسلامی آغاز کردند اما جمهوری اسلامی ایران با هدف استقلال سیاسی، علمی، فرهنگی و با شعار بلند نه شرقی، نه غربی به رهبری امام به جلو حرکت کرد. اما آنها یعنی دشمنان انقلابی، بزرگان این سرزمین را ترور کردند و به قصد دور کردن ایران از اهداف بلند خود مانع تراشی‌های گسترده‌ای را انجام دادند و تروریست‌های مختلفی را علیه منافع جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا تقویت کردند و سپس صدام را برای حمله به ایران تحریک کردند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: صدام با پشتیبانی آمریکا و شوروی و برخی از کشورهای عربی و اروپایی قصد داشت یک روزه و یا یک هفته‌ای تهران را تصرف کند و من در سفری که به یکی از کشورهای مهم منطقه داشتم آنها اذعان کردند که در حمایت از صدام دچار اشتباه شدند و البته گفتند که ما تنها 40 میلیارد دلار به آمریکا کمک کردیم. اما ملت ایران در برابر همه‌ی این فشارها ایستاد و مجاهدت، کلید سرافرازی ملت ایران در جنگ تحمیلی بود.

لاریجانی با اشاره به تداوم حرکت مجاهدان ملت ایران گفت: ما در جنگ تحمیلی بیش از 250 هزار شهید را به انقلاب تقدیم کردیم. در نتیجه‌ی این مجاهدت‌ها صدام با ضعف از ایران خارج شد و این روحیه و استقلال باعث شد آمریکایی‌ها متوجه شوند که با یک حریف سرسخت و قدرتمند مواجه شدند و نمی‌توانند به صورت عملی ایران را تهدید کنند.

وی افزود: همین روحیه مجاهدت و ایثارگری بود که حزب الله لبنان را در مقابله با اسراییل پیروز کرد و سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد و موفقیت‌های ایجاد شده در جنگ غزه توسط حماس نیز از همین پایداری است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به دلیل اعمال تحریم و محدویت و ایستادگی به یک قدرت علمی در جهان تبدیل شده و اگر امروز ایران در بحث موشکی و فضایی یک قدرت منطقه‌ای است به دلیل همین تحریم‌ها است و در مساله‌ی هسته‌ای نیز همین موضوع صدق می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که «در مسیر حرکت جمهوری اسلامی ایران این سوال ایجاد می‌شود که آیا در شرایط امروز دنیا می‌توان در بی‌تفاوتی کامل به غرب و شرق به استقلال رسید یا خیر؟» گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با رویکرد استقلال طلبانه در کمتر مساله‌ای نیازمند دیگران است. و موضوع هسته‌ای تاکیدی بر این موضوع است که جمهوری اسلامی ایران با مقاومت به اهداف بلندی دست یافته است.

وی تاکید کرد: البته در مساله‌ی هسته‌ای ما به مذاکرات سیاسی معتقدیم لکن عده‌ای در این مذاکرات با جمهوری اسلامی روحیه‌ی تاجرمابانه دارند و به دنبال زیاده خواهی هستند و در جایی هم می‌گویند که ما فناوری هسته‌ای ایران را هم متوقف کردیم. البته اگر این حرف‌ها را برای مصرف داخلی خود می‌زنند اشکالی ندارد، اما اگر بخواهند این‌ها را باور کنند دچار مشکل می‌شوند چرا که اگر ملتی در علمی اشراف پیدا کند نمی‌توان آن را از او گرفت.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی هدف دیگری، یعنی مردم سالاری دینی را دنبال کرد. این آرمان مهم که ملت‌ها بر سرنوشت خود مسلط شوند با موضوع مردم سالاری پیش رفت و این یک خواست مهم برای انقلاب ماست. همچنین هدف مبارزه با استکبار و زورگویی دلیل دیگری برای انقلاب در دفاع از مظلومان فلسطین و سایر نقاط جهان است و این شعار اولین شعاری بود که در حوزه‌ی سیاست خارجی در انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و البته ما برای آن هزینه‌ هم داده‌ایم. اما بر آن پافشاری خواهیم داشت.

لاریجانی با اشاره به خوی درندگی رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی یک رژیم درنده در منطقه است و اگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران نبود امروز این رژیم به بسیاری از کشورهای منطقه دست اندازی می‌کرد و برای آنها نیز مشکل ایجاد می‌کرد. اما امروز با رشادت جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی در مرزهای جعلی خود محصور شده است.

وی با انتقاد از ماجراجویی‌های گاه و بیگاه آمریکا در خاورمیانه خاطرنشان کرد: عده‌ای به ما می‌گویند که چرا اینقدر با آمریکا ستیز دارید و پاسخ ما به این سوال این است که چرا آمریکا نمی‌گذارد ملت‌های منطقه نفس راحت بکشند و هر روز برای آنها ماجرایی درست می‌کند و ‌می‌گوید ما به آسیا و خاورمیانه نگاه ویژه‌ای داریم.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود همگرایی و احترام را با ادیان مختلف هدف دیگر جمهوری اسلامی دانست و گفت: زندگی و همگرایی مسالمت‌آمیز با ملت‌ها و پیروان ادیان مختلف الهی هدف جمهوری اسلامی است و مشکل ما با ظلم، زیاده خواهی و خوی استکباری است و نه با پیروان ادیان الهی. و می‌گوییم که در جهانی که ارتباطات در حال پیشرفت است استقلال فرهنگی،ف سیاسی و اقتصادی معنا دارد اما دستیابی به آن پیچیده‌تر شده است و امیدواریم حضار خارجی و نمایندگان کشورهای دیگر در جمهوری اسامی ایران در ایام دهه فجر با همفکری و هم اندیشی راه حل‌های مثبتی را پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N720552

وبگردی