آفتاب
معاون وزیر بهداشت خبر داد:

آغاز نظارت‌ از روند اجرای طرح تحول سلامت از ۲۵ بهمن

آغاز نظارت‌ از روند اجرای طرح تحول سلامت از ۲۵ بهمن

عدالت اجتماعی و دسترسی به خدمات درمانی، کاهش پرداخت مستقیم مردم برای هزینه‌های سلامت و ارتقای کیفیت خدمات درمانی از اهداف والای این برنامه است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه نظارت و ارزیابی طرح تحول نظام سلامت کشور، توسط تیم‌های ارزیاب در راستای جلوگیری از حداقل انحرافات در ۱۰ قطب و ۵۶۰ بیمارستان کشور از ۲۵ بهمن تا ۲۵ اسفند ماه اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از آرمان‌های جامعه اسلامی و رهبر کبیر انقلاب را به منصه ظهور می‌رساند، گفت: عدالت اجتماعی و دسترسی به خدمات درمانی، کاهش پرداخت مستقیم مردم برای هزینه‌های سلامت و ارتقای کیفیت خدمات درمانی از اهداف والای این برنامه است.

وی یادآور شد: طرح تحول سلامت که در ۱۵ اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شد، مهم‌ترین برنامه دولت یازدهم است و طرحی است که با حمایت‌های مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و مجلس با پرچم داری وزیر بهداشت در سراسر کشور در حال اجرا است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هر طرح بزرگ ملی نیازمند نظارت و مراقبت‌های دقیق برای اجرای همه جانبه و جلوگیری از حداقل انحرافات است، از ارزیابان این طرح خواست از منابع اختصاص یافته به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود و تازگی، پویایی و همت در اجرای طرح و در مجریان آن برآورده شود.

آقاجانی تصریح کرد: اگر از اهمیت این طرح کاسته شود در آینده با آسیب جدی در طرح مواجه خواهیم بود، بنابراین مراقبت و نظارت بر حسن اجرای طرح تحول سلامت امری بدیهی و ضروریست.

دبیر ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد: این طرح نیاز به تلاش مضاعف و همراهی خالصانه دارد تا به یک فرهنگ قطعی و همیشگی تبدیل شود و مردم امید دارند این طرح تداوم داشته باشد.

آقاجانی گفت: در هفته اول این برنامه، بیش از ۱۲۰ نفر از ارزیابان در ۲۰ دانشگاه و در ماموریت‌های چهار تا پنج روزه تمامی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های تابعه را ارزیابی خواهند کرد.

وی، هدف از اجرای این برنامه را نظارت و بررسی کیفیت پیاده سازی برنامه در همه بسته‌ها تا پایان سال ۹۳، کنترل و هدایت مجریان به اهداف برنامه، اهمیت بخشی و تقویت انگیزه مدیران در جهت تداوم برنامه، شناسایی مشکلات و نقاط ضعف و موفقیت‌های دانشگاه‌ها، نشر الگوهای موفق دانشگاهی و توانمندسازی و تبادل تجربه‌های موفق و معرفی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های پیشرو در استقرار طرح تحول سلامت، ارتقای کیفی برنامه‌های نظارتی و ارائه بازخورد به مجریان پیاده سازی برنامه اعلام کرد.

وی افزود: در این ارزیابی چک لیست‌های هر یک از بسته‌ها، منطبق بر اهداف برنامه‌ها، همچنین دستورالعمل‌های آموزشی نحوه ارزیابی تدوین و عملیاتی خواهد شد.

کد N720373

وبگردی