آفتاب
بشار اسد:

با حامیان تروریستها همپیمان نیستیم/انتقال اطلاعات از طریق عراق

با حامیان تروریستها همپیمان نیستیم/انتقال اطلاعات از طریق عراق

رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با «بی.بی.سی» با اعلام اینکه دمشق هرگز با حامیان تروریست ها همپیمان نخواهد شد اظهار داشت که انتقال اطلاعات از طریق عراق صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با بی. بی. سی عربی اظهار داشت: از آغاز حملات ائتلاف مقابله با داعش در سوریه در ماه سپتامبر 2014 تاکنون همکاری امنیتی مستقیم با دمشق وجود نداشته است اما طرف های دیگر همچون عراق اطلاعات را در این زمینه انتقال می دهند.

وی پیوستن سوریه به ائتلاف مقابله با داعش را بعید دانست و گفت: بالطبع ما نمی توانیم و تمایلی نداریم و نمی خواهیم به ائتلاف مقابله با داعش بپیوندیم به یک دلیل واحد اینکه نمی توانیم با کشورهای حامی تروریسم هم پیمان شویم اما سوریه با همکاری دیگر کشورها با ائتلاف مقابله با داعش مخالفتی ندارد.

بشار اسد در ادامه گفت: سوریه از طریق غیر مستقیم و از طریق کشورهای دیگر از حملات ائتلاف مقابله با داعش و پروازهای شناسایی این ائتلاف آگاهی پیدا می کند. ما فقط اطلاعات دریافت می کنیم و هیچ گفتگو و پیام و همکاری تاکتیکی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین تلاش های آمریکا برای تجهیز تسلیحاتی مخالفان مسلح به زعم واشنگتن «میانه رو» در سوریه را رد کرد و گفت: میانه رو وجود ندارد و تنها تندروهایی به نام جبهه النصره و داعش که با القاعده در ارتباط هستند وجود دارد.

بشار اسد در ادامه سخنان خود استفاده بی هدف نیروهای ارتش سوریه از بشکه های حاوی مواد منفجره در مناطق پرجمعیت و تحت سیطره گروه های مسلح و مخالفان را رد کرد و گفت: من از ارتش آگاهی دارم و آنها تنها از گلوله، موشک و بمب استفاده می کنند.

کد N720368

وبگردی