آفتاب

لهستان و لیتوانی بر حمایت از ارسال تسلیحات برای اوکراین تاکید کردند

لهستان و لیتوانی بر حمایت از ارسال تسلیحات برای اوکراین تاکید کردند

لهستان و لیتوانی آمادگی خود را برای کمک به آمریکا در مسلح کردن ارتش اوکراین اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه آر تی، وزیر دفاع لهستان تصریح کرد که کشورش آماده کمک به آمریکا در صورتی که باراک اوباما بخواهد تسلیحات به ارتش اوکراین ارائه کند، است.

از زمان آغاز بحران اوکراین، لهستان یکی از سرسختانه‌ترین دولت‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بوده و بارها خواستار تدابیر شدیدتر علیه مسکو بوده است.

به دنبال تشدید تنش‌ها در شرق اوکراین گمانه‌زنی‌ها در مورد مسلح کردن ارتش اوکراین با تسلیحات مرگبار در آمریکا افزایش یافته است.

این در حالی است که حمایت لهستان از تصمیم احتمالی آمریکا برای ارسال تسلیحات مرگبار برای ارتش اوکراین مغایر با مواضع آلمان است. برلین معتقد است ارسال تسلیحات مرگبار برای اوکراین راه‌حل مناسبی برای بحران اوکراین نیست. پیش از این نیز مقامات لهستان تاکید کرده بودند که آنها آماده ارسال سلاح برای اوکراین هستند.

لیتوانی نیز اعلام کرد که معتقد است باید تسلیحات دفاعی برای اوکراین ارسال شود.

وزیر خارجه لیتوانی در اظهارنظری گفت: لازم است که از اوکراین نه تنها به لحاظ مالی و اقتصادی بلکه به لحاظ نظامی نیز حمایت شود. این کمک‌ها نه‌تنها می‌تواند شامل اعزام سربازان باشد بلکه دست‌کم می‌تواند حمایت‌ها با نیرو در کنار تسلیحات برای دفاع از اوکراین باشد.

پس از سرنگونی دولت ویکتور یانوکویچ، رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین، لیتوانی یکی از حامیان دولت جدید کی‌یف و منتقد روسیه بوده است.

دولت لیتوانی آشکارا از سیاستمداران آمریکایی که خواستار ارائه تسلیحات مرگبار برای اوکراین شده بودند، حمایت کرده است.

انتهای پیام

کد N720331

وبگردی