آفتاب

بوکوحرام نیروهای منطقه ای را تهدید کرد

بوکوحرام نیروهای منطقه ای را تهدید کرد

ایرنا نوشت:


ابوبکر شکائو سرکرده گروه تروریستی 'بوکوحرام'، در یک پیام جدید ویدیویی، نیروهای متحد منطقه ای آفریقا را به مبارزه فراخواند و وعده شکست به آن ها داد.

به گزارش خبرگزاری 'فرانسه'، شکائو دیروز (دوشنبه) در یک پیام 28 دقیقه ای که بر روی سایت 'یوتیوب' قرار داد، گفت: اتحاد شما به نتیجه نخواهد رسید، سلاح هایتان را جمع کنید و با ما روبرو شوید، ما استقبال می کنیم.

وی افزود: اگر به جای هفت هزار، هفتاد میلیون نیرو هم برای جنگ با ما اعزام کنید، همه را از پا در می آوریم.

شکائو همچنین به صراحت 'ادریس دبی' رییس جمهوری چاد را که نیروهایش در مقابله با تروریست های بوکوحرام شرکت دارند، تهدید کرد.

گسترش دامنه حملات بوکوحرام به کشورهای همجوار نیجریه باعث شد تا نیروهای چاد، کامرون و نیجر طی هفته های اخیر با ارتش نیجریه در مبارزه با این گروه تروریستی متحد شوند.

تروریست های بوکوحرام که در گذشته به مناطق شمالی کامرون حملات متعددی کرده اند، یکشنبه گذشته در دو حمله به شهر 'دیفا' در جنوب شرقی نیجر جبهه جدیدی را ایجاد کرد.

به همین دلیل تهدید تروریستی بوکوحرام اکنون صرفا یک چالش امنیتی برای نیجریه محسوب نمی شود، بلکه به بحرانی منطقه ای برای کشورهای همسایه تبدیل شده است.

نیجریه، چاد، نیجر، کامرون و بنین در نشست امنیتی اخیر موافقت کردند که گروهی مشترک متشکل از هشت هزار و 500 نظامی را برای مقابله با بوکوحرام تشکیل دهند.

26149

کد N720286

وبگردی