آفتاب

تازه‌ترین خبرها از مذاکرات در یمن

تازه‌ترین خبرها از مذاکرات در یمن

در حالی که رسانه‌های یمن از توافق اولیه گروه‌های سیاسی این کشور بر سر راهکاری برای حل اوضاع این کشور خبر دادند، حوثی‌های (انصارالله) این کشور دستیابی به هرگونه توافق را رد کرده و اعلام کردند که مذاکرات همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از اخبار الیمن، منابع آگاه عنوان داشتند که گروه‌های سیاسی شرکت‌کننده در مذاکراتی که بعدازظهر روز دوشنبه زیر نظر جمال بن عمر، نماینده سازمان ملل در یمن آغاز شد، به صورت اولیه بر سر راهکاری برای حل و فصل اوضاع در این کشور توافق کردند.

این منابع عنوان داشتند که براساس توافق صورت گرفته پارلمان به کار خود ادامه خواهد داد و مجلس شورا در یمن گسترش پیدا کرده به طوری که 300 عضو را در بر خواهد گرفت.

آنها تاکید کردند نیروهای سیاسی شرکت‌کننده در مذاکرات بر سر تشکیل شورای ریاست جمهوری متشکل از هفت تن که نماینده تمام گروه‌ها هستند، توافق حاصل کردند.

این منابع عنوان داشتند که مذاکرات گروه‌های سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) برای بررسی جزئیات این توافق اولیه از سر گرفته می‌شود.

رسانه‌های یمن نیز گزارش دادند که براساس توافق جدید بیانیه قانون اساسی که از سوی حوثی‌های یمن صادر شده است، لغو می‌شود. این در حالی است که حوثی‌های یمن اخبار منتشر شده در خصوص توافق صورت گرفته در نشست مذکور را رد کرده و عنوان داشتند که مذاکرات همچنان براساس بیانیه قانون اساسی ادامه دارد.

حوثی‌ها همچنین تاکید کردند که پارلمان منحل شده یمن به کار خود ادامه نخواهد داد. در روز نخست مذاکرات گروه‌های سیاسی یمن دو حزب الناصری و الاصلاح از این مذاکرات خارج شده و مخالفت خود را با شرکت در آن اعلام کردند.

علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن عنوان داشت که این گروه فعالیت‌های خود را برای تشکیل شورای ملی با حضور نمایندگان استان‌های مختلف یمن قبل از تشکیل شورای ریاست‌جمهوری طی دوره آینده آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: ما هرگز از بیانیه قانون اساسی صادره از سوی انصارالله یمن عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

القحوم تاکید کرد: تلاش‌ها برای تشکیل شورای ملی متشکل از 551 تن آغاز شده است و ما تلاش می‌کنیم تا دولت شایسته‌سالار را قبل از تشکیل شورای ریاست‌جمهوری ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: گروه‌های سیاسی که در مذاکرات شرکت نکردند هیچ اهمیتی به منافع کشور نمی‌دهند و این مساله بخشی از توطئه علیه کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام

کد N720129

وبگردی