آفتاب

آمریکا بار دیگر مواضعش در قبال کره‌شمالی را اعلام کرد

آمریکا بار دیگر مواضعش در قبال کره‌شمالی را اعلام کرد

آمریکا بار دیگر از کره‌شمالی خواست تا گام‌هایی در راستای خلع سلاح هسته‌ای با دیدگاه از سرگیری مذاکرات قابل اعتماد و پایدار بردارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر مواضع آمریکا را در قبال کره‌شمالی اعلام کرد. این موضع‌گیری جدید آمریکا یک روز پس از آزمایش چند موشک کوتاه‌برد توسط کره‌شمالی انجام شده است.

ساکی در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ما بار دیگر از کره‌شمالی می‌خواهیم تا فوراً به تمامی تهدیدات خود پایان دهد، در مسیر کاهش تنش‌ها گام بردارد و گام‌های لازم را برای خلع سلاح هسته‌ای و به دنبال آن از سر گیری مذاکرات قابل اعتماد با طرف‌های مقابل در مذاکرات شش جانبه بردارد.

این در حالی است که پیش از این کره‌شمالی درخواست‌های جدیدی را برای از سرگیری بدون شرط مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته‌ای‌اش اعلام کرده بود اما چشم‌انداز از سر گیری این مذاکرات همچنان نامشخص است چون اعضای این مذاکرات هنوز به توافقی برای از سر گیری آن نرسیده‌اند و تنش‌ها میان کره‌شمالی با دیگر اعضا همچنان ادامه دارد.

کاخ سفید اعلام کرده است که پیش از سرگیری هرگونه مذاکرات، کره‌شمالی باید به تعهدات بین‌المللی‌اش در مسیر خلع سلاح هسته‌ای گام بردارد و این در حالی است که پیونگ‌یانگ خواستار از سرگیری بی‌قید و شرط مذاکرات شش جانبه است.

انتهای پیام

کد N720105

وبگردی