آفتاب
وزیر دادگستری:

نتوانسته‌ایم فساد را کنترل کنیم

نتوانسته‌ایم فساد را کنترل کنیم

فهم چرایی انقلاب بسیار مهم بوده و نسل امروز باید انقلاب ایران را بشناسد و از دستاورد‌ها و موفقیت‌های انقلاب مطلع باشد.

وزیر دادگستری گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب انسانی، تاریخ ساز، زنده و در حال رویش است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی کرج ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و پیرزوی انقلاب شکوه‌مند اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب انسانی، تاریخ ساز، زنده و در حال رویش است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برای ما استقلال و آزادی به ارمغان آورده و توانسته فرا‌تر از منطقه بدرخشد و در مناسبات جهانی اثربخش و حساسیت آفرین باشد تاکید کرد: فهم چرایی این انقلاب بسیار مهم بوده و نسل امروز باید انقلاب ایران را بشناسد و از دستاورد‌ها و موفقیت‌های انقلاب مطلع باشد.

پورمحمدی همچنین اظهار داشت: انقلاب ایران دارای نقاط قوت و ضعفی است و اگر می‌خواهیم کشور را همانطور که خودمان می‌خواهیم اداره کنیم و به دستاوردهای مطلوب خود دست پیدا کرده و آینده را خود رقم بزنیم، نباید با مسامحه عبور کنیم و به دنبال پوشاندن نقاط ضعف باشیم.

وی توجه به شکست‌ها و تجربیات گذشته را عامل پیشرفت‌های آینده دانسته و با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب باید به عنوان یک سرمایه در زندگی به کار گرفته شود، گفت: همه باید از دستاورد‌ها و سرمایه‌های انقلاب به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به نظر سنجی‌های انجام شده توسط کشورهای غربی و اروپایی، طیف جوانان کشور را سیاسی‌ترین و فعال‌ترین جوانان عنوان کرد و گفت به لطف وجود جمعیت جوان کشور جامعه ما امروز سرزنده است و انقلاب ما مختصات یک حرکت زنده و تحول‌آفرین را داراست.

وی با اشاره به روحیه استقلال طلبی و استکبار ستیزی ملت ایران گفت: خواسته‌های امروز ما‌‌ همان خواسته‌های ۳۶ سال پیش است و این نشان می‌دهد انقلاب ما به درستی هدفگذاری شده بود و مطالبات انسانی را در صدر اهداف خود قرار داده بود.

پورمحمدی در خصوص موضع دیگران در قبال انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: چنین انقلابی دیگران را به کین، طمع و غبطه وا می‌دارد چرا که چنین انقلابی با اهداف آنان ناسازگار است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: همانگونه مقام معظم رهبری فرمودند ما منطق داریم و با منطق حرکت می‌کنیم و دیگران نیز اگر مطلبی دارند می‌توانند بیان کنند.

وی با بیان اینکه جواب منطق را نمی‌توان با مشت داد، گفت: اگر غرب ادعای آزادی بیان و احترام به حقوق ملت‌ها را دارد، چرا دست به تحریم ایران زده و در موضوعات علمی و فنی، به بهانه‌های واهی کاربری دوگانه (نظامی) سعی می‌کند مانع از پیشرفت علمی کشور شود.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌های مغرضانه توانسته پیشرفت‌های گسترده و قابل توجهی داشته باشد، افزود: ایران علیرغم تحریم‌ها توانسته به پیشرفت‌های بزرگی در بخش‌های نظامی، امنیتی و سایر حوزه‌ها دست یابد.

غرب با اعمال تحریم به دنبال ممانعت از پیشرفت علمی در کشور است

پورمحمدی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبی‌مکرم اسلام گفت: این نشریه در شماره‌های قبلی خود به ساحت عیسی مسیح (ع) نیز اهانت کرده بود و امروز در دنیا و حتی در اروپا که خود را مهد تمدن می‌دانند، اگر فعالیت مذهبی کوچک‌ترین تاثیر سیاسی و اجتماعی داشته باشد، از انجام آن ممانعت به عمل می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز جزو کشورهای بر‌تر علمی است گفت: ماهواره فجر که طی چند روز گذشته پرتاب شده جزو دستاوردهای عظیم کشورمان است و هم دستاوردی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور با قبل متفاوت است، گفت: پیشرفت علمی و افزایش سطح سواد در حالتی که ایران تحت تحریم است، بسیار گسترده بوده و دانشجویان توانسته‌اند مرزهای علمی را پشت سر بگذارند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه برنامه‌های غرب برای جلوگیری از دستاوردهای علمی همچنان ادامه دارد، گفت: غرب برای جلوگیری از پیشرفت علمی دانشجویان ما را نیز تحت فشار قرار داده و به آن‌ها اجازه تحصیل نمی‌دهد.

وی در خصوص وضعیت پیشرفت در حوزه فرهنگ نیز گفت: امسال بیش از ۸۰ فیلم و نیز ۵۵ هزار جلد کتاب چاپ جدید تولید شده که افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و این امر با وجود گرانی کاغذ و چاپ محقق شده است.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های دولت برای جلوگیری از مفاسد اداری گفت: خروجی عملیات اداری ما مطلوب نیست و در نظامات اداری دچار ضعف هستیم و نتوانسته‌ایم فساد را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای از بین بردن فساد به کار گرفته است، گفت: در کشور حدود ۲۶ هزار بنگاه مالی، بانکی و اقتصادی وجود دارد که حدود ۸ هزار بنگاه غیررسمی است و می‌بایست سامان داده شود.

پورمحمدی گفت: اغلب پرونده‌های بزرگ فساد مالی یا مربوط به گذشته بوده و یا از گذشته شروع شده و تا امروز ادامه پیدا کرده که با جدیت تمام در حال رسیدگی به این موارد هستیم.

کد N719815

وبگردی