آفتاب
مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج:

هدف جشنواره ازدواج و خانواده سرعت بخشیدن به فرآیند ازدواج‌های سالم است

هدف جشنواره ازدواج و خانواده سرعت بخشیدن به فرآیند ازدواج‌های سالم است

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: انتخاب و گزینش بهترین آثار هنری با موضوع ازدواج، در اولویت کاری این جشنواره قرار دارد تا با استفاده از آن‌ها امکان معرفی و شکل‌گیری خانواده‌های پایدار، برجسته و ازدواج سالم فراهم شود.

به گزارش سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - به نقل از وزارت ورزش و جوانان، دکتربهمن بهمنی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی ازدواج و خانواده جوان گفت: این جشنواره در نظر دارد تا با درگیر کردن تمام سازمان‌ها و موسسات دولتی و خصوصی در ایجاد کردن شرایط ازدواج برای کارمندان خود به فرایند ازدواج سالم و موفق سرعت ببخشد.

وی اضافه کرد: جشنواره ملی ازدواج از بهترین تئاتر‌ها، فیلم، کتاب و... که با محوریت ازدواج باشند حمایت می‌کند تا با برجسته سازی این آثار و القای فرهنگ‌ها اجتماعی مناسب از طریق آن‌ها، خانواده و جامعه ایرانی را به سمت ایجاد خانوادهایی برجسته و پایدار سوق دهد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج خانواده تعالی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر تغییر نگرش جوانان نسبت به ازدواج گفت: ازدواج، مسیری است که با انتخاب آن، به مقصد ایده‌آل یعنی خانواده سالم و در نتیجه جامعه سالم خواهیم رسید و از سوی دیگر اگر در ساختن خانواده، مشکلاتی وجود داشته باشد ساختار خانواده و در نتیجه جامعه را نیز متزلزل خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه بعضی جوانان ما بدون توجه به این امر که ازدواج وسیله‌ای برای دستیابی به اهدافی والا‌تر است، ازدواج را ابزاری برای رسیدن به اهداف خود از جمله اهداف مالی می‌دانند.

وی در ادامه گفت: توقعات غیر قابل باور جوانان ازیکدیگر، اسطوره‌سازی از افراد مورد انتخاب خود، تنوع طلبی و طلاق‌های افراطی باعث بدبین شدن نسل جوان ما به مقوله ازدواج شده است و این موارد از مشکلات فرهنگی سد راه جوانان برای ازدواج است.

بهمنی در پایان تصریح کرد: میزان موفقیت ارگان‌های درگیر در این حوزه نسبی است، اما بدیهی است، عقب ماندن متولیان و سازمان‌های درگیر در ایجاد زیر ساخت‌های اقتصادی و فرهنگی هم زمان با پیشرفت مشکلات مربوط به ازدواج است.

انتهای پیام

کد N719768

وبگردی