آفتاب
نماینده ارامنه شمال کشور:

گروه مذاکره کننده گول حیله دشمن را نخورد

گروه مذاکره کننده گول حیله دشمن را نخورد

نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی: گروه مذاکره کننده گول حیله تاکتیک دشمن را نخورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان شمالی، کارن خانلری در مراسم جشن پیروزی انقلاب در دانشگاه اشراق، با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به حضرت محمد(ص)، بیان کرد: لازم است که حقوق دانانی را در سطح اروپا و آمریکا داشته باشیم تا گام‌های موثری در راستای جلوگیری از چنین اهانت‌هایی بردارند.

وی ادامه داد: تشکل‌هایی حقوقی در مقابل چنین اهانت‌هایی که تاکنون چندین مرتبه به صورت یک تئاتر مسخره تکرار شده است، باید ایجاد شود.

خانلری با اشاره به اینکه امروزه مساله حقوق بشر همچون تیغه تیزی است و مذاکرات هسته ای تیغه دیگر است، افزود: آمریکا با این تیغه دو لبه به دنبال لطمه زدن به کشور است، آمریکا همواره بحث پرونده هسته ای ایران را مطرح می کند و اینکه ایران به دنبال بمب‌هسته ای است.

خانلری با اشاره به نامه ای از سوی نمایندگان مسیحی، ارمنی، آشوری و سه اسقف اعظم جوامع ارمنی کشور به اوباما، رییس جمهور آمریکا در مورد بمب اتمی گفت: این نامه مستقیما به اوباما است که موضوع فتوای دینی را در جوامع اسلامی نادیده می‌گیرد.

وی ادامه داد: یک فتوا در جوامع دینی مانند ایران نقش بسیار محوری دارد و اینکه فتوای تولید نکردن و استفاده نکردن از هر گونه سلاح شیمیایی کاملا جدی است.

خانلری با بیان اینکه در نامه به اوباما موضوع دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مطرح شده است، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی، عراق از بمب شیمیایی استفاده می کرد و این‌در حالی بود که ایران با وجود توانایی در ایجاد سلاح شیمیایی و استفاده از آن با فتوای امام راحل(ره) از این امرخودداری کردند.

وی گفت: علی رغم این مسائل، بحث هسته ای از سوی آمریکا حربه‌ای برای فشار علیه ایران شده است.

خانلری با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و ژنو ، بیان کرد: استراتژیکی که در مذاکره از سوی آمریکا مطرح شده آن است که در مورد مسائل کلی توافق کنیم و مسائل جزئی را برای بعد بگذاریم.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری و روشنگری و گوشزد ایشان،گفت: بر طبق گفته مقام معظم رهبری لازم است که مسائل کلی و جزئی با هم در مذاکرات هسته ای مطرح شوند.

خانلری اظهار کرد: آمریکا می خواهد با توافق بر روی کلیات،تحریم ها را به عنوان بحث جزئی کنار بگذارد و از آن به عنوان سلاحی برای فشار به ایران استفاده کند.

انتهای پیام

کد N719765

وبگردی