آفتاب

آتش‌ سوزی در تاسیسات شیمیایی شرق اوکراین

آتش‌ سوزی در تاسیسات شیمیایی شرق اوکراین

انفجاری در یک تاسیسات تولید مواد شیمیایی واقع در خارج از مامن جدایی‌طلبان اوکراین در شرق این کشور را لرزاند. شورشیان گلوله باران دولت را عامل این انفجار می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تاکنون گزارشی از خسارت یا وجود مجرمان در این حادثه منتشر شده است،‌ با وجود این انفجار به حدی شدید بود که صدای آن در اطراف شهر دونتسک شنیده شد.

درگیری‌های مسلحانه بین جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه و نیروهای دولتی تاکنون بیش از 5300 کشته و بیش از یک میلیون آواره بر جای گذاشته است.

در همین حال آژانس خبری دونتسک -ارگان خبری شورشیان- امروز (دوشنبه) اعلام کرد، این تاسیسات شیمیایی در غرب دونتسک قرار داشته و از سوی توپخانه‌های اوکراینی هدف خمپاره آنها قرار گرفته است. این خبرگزاری گزارش داد که آتش ناشی از این انفجار اکنون خاموش شده و هیچ خطر دیگری وجود ندارد.

دونتسک به عنوان مامن شورشیان اوکراینی در مرکز قلب صنعتی اوکراین قرار دارد و انفجارهایی مانند انفجار اخیر مدت‌هاست که باعث نگرانی گروه‌های مختلف شده است.

در همین حال به گفته یکی از مقامات شورشیان گلوله باران سنگین شبانه در اطراف دونتسک همچنین دو کشته بر جای گذاشته است. پیش از این نیز در روز یکشنبه در همسایگی این منطقه دست‌کم هفت تن کشته شدند.

این انفجار در حالی رخ داد که سران کشورهای آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین قصد دارند تا در روز چهارشنبه با هدف تصمیم گیری درباره مجموعه اقدامات لازم برای احیای توافق صلح سپتامبر نشستی را تشکیل دهند. این نشست در برلین تشکیل خواهد شد و پیش از آن رهبران شبه‌نظامیان، نمایندگانی از روسیه، اوکراین و سازمان همکاری و امنیت اروپا قرار است روز سه‌شنبه با یکدیگر دیدار کنند.

انتهای پیام

کد N719739

وبگردی