آفتاب
هاشمی رفسنجانی:

رونق اقتصادی کشور وکمک به مردم بومی هدف ایجاد مناطق آزاد بود

رونق اقتصادی کشور وکمک به مردم بومی هدف ایجاد مناطق آزاد بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اهداف و فلسفه ایجاد مناطق آزاد، خاطر نشان کرد: هدف ملی این اقدام، رونق اقتصادی کشور و تسهیل صادرات و هدف محلی آن نیز کمک به مردم بومی آن مناطق بود که مرزنشینان صبور کشور هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مسئولان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه مناطق آزاد و معاونین فرهنگی مناطق آزاد قشم، اروند، ارس و ماکو، با تأکید بر اهمیت فرهنگ و تلفیق آن با اجتماع، اظهار کرد: تجارب تاریخی فراوانی در دنیا داریم که فرهنگ اجتماعی، جوامع گوناگون را یا منحرف کرده و یا به سر منزل مقصود رسانده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اهداف و فلسفه ایجاد مناطق آزاد، گفت: هدف ملی این اقدام، رونق اقتصادی کشور و تسهیل صادرات و هدف محلی آن نیز کمک به مردم بومی آن مناطق بود که مرزنشینان صبور کشور هستند.

هاشمی رفسجانی جهش همگانی مناطق آزاد را در راستای کمک به اقتصاد کشور و گسترش فعالیت‌های فرهنگی را توجه به افزایش سطح سواد مردم بومی مناطق مختلف دانست و خاطر نشان کرد: فرهنگ، معنایی عام از مجموعه بایدها و نبایدهاست و مطمئناً هر کار صنعتی، اقتصادی و اجتماعی، یک اقدام فرهنگی است، چون به نگاه مردم عمق و به روحیه آنان استقلال طلبی می‌بخشد.

وی نوآوری در فعالیت‌های فرهنگی را مهم و تأثیرگذار در ذهن و زبان مردم و جوانان توصیف کرد و گفت: سکونت اکثریت اهل سنت در بعضی مناطق آزاد کشور، باید تابلویی از همدلی و همکاری همه مردم ایران باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با استناد به آیات و روایات، زندگی راحت و خوب را خواسته اسلام برای مردم دانست و با بیان این‌که «فرهنگ، محصول اخلاقیات و متکّفل ساختن جامعه پیشرفته است»، تأکید کرد: مترقی‌ترین شکل فرهنگ را در اسلام و قرآن می‌بینیم که باید شرایط توجه مردم به آن فراهم شود.

انتهای پیام

کد N719675

وبگردی