آفتاب
دادستان کل کشور:

بر سلامت دادسرا‌ها به عنوان صف مقدم مبارزه با مفاسد تاکید داریم

بر سلامت دادسرا‌ها به عنوان صف مقدم مبارزه با مفاسد تاکید داریم

دادستان کل کشور گفت: بر سلامت دادسراها به عنوان صف مقدم مبارزه با مفاسد تاکید داریم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی طی سخنانی در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری ضمن تبریک ایام دهه فجر، گفت: امام خمینی (ره) طی بخشنامه‌ای که صادر شد گفتند همه قوانین ضدشرعی ساقط است و امروز نیز همواره بر تطابق قوانین با شرع تاکید می‌شود.

دادستان کل کشور در بیان عناصر امت، گفت: اولین عنصر امت هدفدار بودن و مقصد داشتن است. دومین عنصر امت پویایی و حرکت است یعنی امت همواره باید در حال شدن و صیرورت باشد که این صیرورت خدایی و ربانی شدن است.

وی با بیان اینکه عنصر سوم امت، امام است، افزود: امت همواره مقتدایی دارد که از تمامی سرمایه‌های مادی و معنوی برای رساندن امت به مقصد عالی بهره می‌گیرد.

رییسی ضمن قدردانی از خدمات دانشگاه علوم قضایی، گفت: در این دانشگاه نیروهایی پرورش داده می‌شود که در جهت علم و عدالت و تهذیب نفس به عرصه‌ای وارد می‌شوند که جایگاه رفیعی دارد.

دادستان کل کشور با اشاره به پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی، گفت: پیام مقام معظم رهبری به این جوانان همان پیام دعوت به شناخت و معرفت است که امام برای گورباچف فرستاد ولی این بار این پیام به جوانان به عنوان آینده‌سازان اروپا و آمریکا داده شده است.

وی با بیان اینکه سلامت قاضی به سلامت دستگاه قضایی می‌انجامد، گفت: وکیل سالم نیز بهترین فرصت برای دادرسی عادلانه و وکیل ناسالم تهدیدی برای دادرسی عادلانه است.

رییسی با تقدیر از شروع دوباره کارآموزی ضمن تحصیل در دانشگاه علوم قضایی، گفت: کارآموزی ضمن تحصیل برای قاضی، پزشک و هر حرفه دیگری در ورزیده شدن افراد بسیار موثر است.

دادستان کل کشور خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم قضایی، گفت: اولین سمتی که شما آن را به دست می‌آورید دادیاری است و دادیاری صف مقدم مبارزه با مفاسد است. امروز دادسراهای ما در صف مقدم مبارزه با مفاسد هستند و ما بر سلامت آنها تاکید داریم.

وی با اشاره به توطئه‌های بکار گرفته شده علیه انقلاب از ابتدای پیروزی آن، گفت: در دهه چهارم انقلاب با بیداری اسلامی در جهان مواجه می‌شویم و این از برکات انقلاب اسلامی ماست که بعد از 35 سال همان شعارهای خود را حفظ کرده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم خبرنگاران از رییسی درباره وضعیت اجرای حکم محمدرضا رحیمی سوال پرسیدند که وی گفت که این پرونده در دادسراست.

انتهای پیام

کد N719582

وبگردی