آفتاب
امیر سرتیپ نصیرزاده خبر داد:

آماده صدور انواع شبیه‌سازهای هوایی هستیم/ طراحی جت آموزشی «کوثر»

آماده صدور انواع شبیه‌سازهای هوایی هستیم/ طراحی جت آموزشی «کوثر»

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش، از آمادگی این نیرو برای صدور شبیه‌ساز انواع هواپیماها به خارج از نیرو و کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده گفت: سامانه شبیه‌ساز تمام هواپیماها را با به روزترین فناوری ها در نیروی هوایی طراحی و تولید کرده و در این زمینه به خودکفایی کامل رسیده‌ایم؛ آمادگی صدور شبیه‌ساز انواع هواپیماها را به خارج از نیرو و کشورهای دیگر نیز داریم.

وی افزود: جت آموزشی دو کابینه «کوثر» که با همکاری سازمان صنایع هوایی، طراحی و ساخته می‌شود، در مراحل پایانی ساخت است.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، با تأکید بر توان ساخت انواع مهمات در داخل کشور اظهار داشت: ۷۰ درصد انواع بمب ها، موشک‌های لیزری، دوربُرد، هوا به هوا، هوا به سطح و نقطه زن، در داخل کشور ساخته شد و مابقی نیز براساس نوع تهدیدها و تاکتیک‌ها، ارتقاء یافته و کاملاً بهینه‌سازی شده و آزمایش عملیاتی آنها نیز با موفقیت انجام شده است.

امیر سرتیپ نصیرزاده، با بیان اینکه نیروی هوایی یک نیروی تجهیزات محور است گفت: در شرایط تحریم طبیعتاً هر نیرویی که به دانش و پیچیدگی تجهیزات وابستگی بیشتری داشته باشد، چاره‌ای جز تولید تجهیزات مورد نیاز با اتکا بر استعداد و توانایی خود ندارد و اینکه نیروی هوایی ارتش پس از ۳۶ سال تحریم بدون وقفه به فعالیت خود در بالاترین سطح ادامه می دهد و تمام تجهیزات مورد نیاز را تأمین می‌کند، بیانگر این است که به خودکفایی کامل رسیده و توان مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.

وی با تأکید بر خودکفایی نیروی هوایی ارتش در کلیه مراحل آموزش خلبانان افزود: از آن جا که تاکتیک‌های و دکترین نظامی کشورها دائم در حال تغییر است، چنانچه ارتشی مطابق با این تغییرات و تهدیدها حرکت نکند، در جنگ های احتمالی و نبردهای پیش رو بازنده خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی تصریح کرد: بر این اساس، نیروی هوایی ارتش آموزش ها و آمادگی رزمی خود را براساس نوع تهدیدها و تغییر سیاست های جنگی و دکترین نظامی طراحی کرده و خلبانان خود را وفق این سیاست‌ها و شرایط آموزش می‌دهد.

نصیرزاده گفت: رویکرد جنگ‌های امروزی، نشان داده که بُعد هوا و فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه کشوری در این بخش ضعیف باشد، قطعاً در دفاع از تمامیت ارضی با مشکلات فراوانی روبرو شده و آسیب های زیادی خواهد دید.

نقش ماندگار نیروی هوایی در سرنوشت جنگ

وی با بیان اینکه حماسه تاریخی ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ روند پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع بخشید، خاطر نشان کرد: آن حرکت عظیم و اثرگذار یک شبه بوجود نیامد؛ بلکه اعتقاد و همیشگی بدنه نیروی هوایی ارتش به مرجعیت دینی و آشنایی خلبانان و کارکنان فنی با فرهنگ غرب و شناخت میزان استعمار ایران توسط آمریکا باعث پایه‌ریزی این حرکت قبل از ۱۹ بهمن شد و در این روز به سر انجام رسید.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در روز ۱۲ بهمن نیز همراهی هواپیمای حضرت امام (ره) و تأمین تیم حفاظتی ایشان توسط نیروی هوایی انجام شد و بعد از پیروزی انقلاب نیز آموزش نیروهای بسیج و کمیته، از اقدامات شاخص نهاجا به شمار می‌آمد .

وی با تاکید بر نقش بی‌بدیل نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس گفت: این نیرو در دفاع مقدس هم صف شکن بود و عملیات های مهمی از جمله ۱۴۰ فروندی، حمله به اچ ۳ و لغو برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها در بغداد را در دفاع مقدس انجام داد که در سرنوشت جنگ اثرگذار بود و علاوه بر پشتیبانی همیشگی از نیروهای سطحی، در جلوگیری از رکود شریان اقتصادی و صدور نفت کشور نیز نقش فوق‌العاده ای ایفا کرده است.

نصیرزاده در پایان با مقایسه ارتش های دنیا با نیروهای مسلح ایران گفت: نیروهای مسلح ایران تنها نیرو در دنیاست که فرماندهی کل آن را ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط که ولی امر و نایب امام زمان (عج)است، برعهده دارد و فرامین ایشان نه تنها یک وظیفه بلکه تکلیف شرعی است و خدمت در این ارتش علاوه بر افتخارات دنیوی، سعادت و اجر اخروی را نیز در پی دارد.

 

کد N719418

وبگردی