آفتاب

ارسال ۸ محموله امدادی و درمانی هلال احمر ایران به عراق

ارسال ۸ محموله امدادی و درمانی هلال احمر ایران به عراق

به دنبال بحران عراق و آسیب‌دیدگی مردم این کشور، هلال‌احمر ایران در ۸ مرحله اقلام امدادی مورد نیاز را به ارزش قریب به ۴ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان برای مردم مظلوم عراق ارسال کرده است.

جمعیت هلال احمر ایران در سال جاری برای بحران‌های عراق تاکنون در ۸ مرحله بیش از ۵۹۲ تن محموله ارسالی از جمله اقلام امدادی، بهداشتی، درمانی و مواد غذایی برای کمک به مردم مظلوم این کشور اهدا کرده است.

به گزارش ایلنا، وحید رحمتی مدیرکل روابط‌ عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، گفت: به دنبال بحران عراق و آسیب‌دیدگی مردم این کشور، هلال‌احمر ایران در ۸ مرحله اقلام امدادی مورد نیاز را به ارزش قریب به ۴ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان برای مردم مظلوم عراق ارسال کرده است.

وی افزود: محموله‌های ارسالی شامل ۱۶ هزار و ۵۹۶ تخته پتو، ۱۸ هزار قوطی کنسرو، ۲۰ هزار کیلو برنج، ۱۵ هزار کیلو شکر، ۳۵۰ دستگاه چادر، ۱۰۰ تخته زیرانداز، دارو و تجهیزات پزشکی بوده است.

رحمتی با اشاره به اینکه بخشی از این محموله‌های ارسالی به عراق، کمک‌های مردمی بوده است، گفت: این کمک‌ها در دو مرحله انواع اقلام امدادی شامل کمک‌های مردمی بوده که از کردستان و آذربایجان به عراق ارسال شده است.

وی به ارائه خدمات امدادی هلال احمر ایران به عراق در اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: به این منظور بیش از ۸۷ تن محموله امدادی به ارزش یک میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شامل ۵۰۰ دستگاه چادر، ۲۰ هزار تخته پتو، ۴ دستگاه چادر رابهال، ۱۰ دستگاه چادر مسجدی، یک‌ تن نایلون پوشش چادر، ۵۰۰ شعله چراغ والور، ۵۰۰ عدد کلمن آب دوقلو و یک‌هزار دستگاه چادر مسافرتی در این ایام به عراق ارسال شد.

کد N719000

وبگردی