آفتاب
امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تاکید فرمانده کل قوا به جهاد و خودکفایی در دیدار با فرماندهان

تاکید فرمانده کل قوا به جهاد و خودکفایی در دیدار با فرماندهان

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته خود با فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی نسبت به جهاد و خودکفایی در تمام عرصه ها تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء امروز ظهر در حاشیه مراسم تجلیل از حماسه سازان عملیات والفجر 8 که در این قرارگاه برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار روز گذشته فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی با مقام معظم رهبری، گفت: فرمایشات رهبری همواره نافذ و فصل‌الخطاب بوده و هست.

وی در ادامه افزود: در بحث طلیعه پیروزی انقلاب نیز معظم له اشاره به 19 بهمن داشتند که در آن روز فرماندهان نیروی هوایی به طور یکپارچه با حضور در مدرسه علوی با حضرت امام (ره) بیعت کردند.

فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء تصریح کرد: این دیدار باعث شد نقش اولیه و زیربنای انقلاب بنا نهاده شود که 3 روز پس از این دیدار باشکوه، یوم الله 22 بهمن شکل گرفت که نشأت گرفته از 19 بهمن بود که آن روز انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امیر اسماعیلی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان به جهاد و خودکفایی اشاره کردند و فرمودند تمام سازمان‌های کشوری و نیروهای مسلح باید در تمام عرصه ها به مسئله جهاد و خودکفایی توجه ویژه ای داشته باشند و در این راستا نیز تلاش مضاعف می کنند.

وی گفت: همچنین معظم‌له طی سخنانی تصریح کردند وقتی کشور و ملتی به اقتدار و امنیت خود ارزش قائل باشند، این امنیت و اقتدار موجب شکوفایی خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات این قرارگاه پس از تفکیک در سال 87 تاکید کرد: ما تاکنون آن چه را که در عرصه های مختلف در این حوزه خواسته ایم توانسته ایم با وحدت و یکپارچگی به آن دست یابیم.

امیر اسماعیلی افزود: قرارگاه پدافند هوایی یگانی تجهیزات محور است و باید دارای تجهیزات نوپایی باشد تا بتواند در برابر تهدیدات پیچیده و متنوع ایستادگی کند که نمونه هایی از این اقدامات را می توان در سالهای اخیر در عملیات هایی همچون نشاندن هواپیماهای با سرنشین، انهدام هواپیماهای بدون سرنشین و انهدام و اخطار به هواپیماهای متجاوز نام برد.

وی تاکید کرد: ما امروز شاهد هستیم که مجموعه پدافند هوایی خاتم الانبیا بنا بر فرمایش معظم‌له در زمینه جهاد و خودکفایی در تراز بسیار خوبی قرار دارد و همواره حرکتی رو به جلو در زمینه جهاد و خودکفایی داریم و این حرکت ما به خاطر اقتدار ما و نگاه به تهدیدات آینده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: آنچه که در تهدیدات آینده در نقاط دوردست و نزدیک رخ می دهد پدافند هوایی را وادار می سازد که همواره همانند گذشته در اولویت اول باشند تا بتوانند واکنش مناسبی در مقابل این تهدیدات داشته باشند.

امیر اسماعیلی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته ایشان، گفت: یکی از نکات حایز اهمیتی که معظم‌له در این دیدار اشاره داشتند اعتماد مردم به مسئولان و اعتماد مسئولان به مردم بود زیرا ما همواره در تمام عرصه ها به پشتوانه مردمی تکیه می کنیم که ان شاء الله بتوانیم با بهره گیری از این پشتوانه عظیم استکبار را در مقابل جمهوری اسلامی به زانو دربیاوریم.

 

کد N718883

وبگردی