آفتاب

آغاز کنفرانس بین‌المللی "حکومت‌ها" در دوبی با سخنرانی بان کی‌مون

آغاز کنفرانس بین‌المللی "حکومت‌ها" در دوبی با سخنرانی بان کی‌مون

دبیرکل سازمان ملل در سخنانی در "کنفرانس بین‌المللی حکومت‌ها" بر نقش نهادهای حکومتی در بهبود سطح زندگی ملت‌ها تاکید کرد و گفت: به حاشیه راندن و نادیده گرفتن بخشی از جامعه توسط حکومت‌ها باعث ظهور تندروی و افراط‌گری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بان کی‌مون این سخنان را در افتتاحیه سومین دوره از کنفرانس بین‌المللی حکومت‌ها که به ابتکار امارات در دوبی برگزار شده است، ایراد کرد. این کنفرانس سه روزه است و روز چهار شنبه به کار خود پایان می‌دهد.

در این دوره از کنفرانس دوبی، نزدیک به 4 هزار شرکت کننده از 93 کشور جهان که در بین آنها بیش از 100 شخصیت سرشناس از جمله، رهبران، افراد با نفوذ در تصمیم‌گیری‌های جهانی، وزرا و روسای شرکت‌های بزرگ به چشممی‌خورند، حضور دارند.

بان کی مون گفت: جهان امروز با چالش‌ها و مشکلات بسیاری از جمله گسترش پدیده تروریسم با گروه تروریستی داعش، ادامه اختلافات فلسطین و اسرائیل، مساله حقوق بشر، فقر در آفریقا و ده‌ها بحران دیگر دست و پنجه نرم می‌کند که ضرورت همکاری حکومت‌ها برای فائق آمدن بر این مشکلات را دوچندان می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: رشد پدیده تروریسم به ویژه آنچه که ما در قالب داعش شاهد آن هستیم یک امر خطرناک برای جهان است که باید همه با هم در معالجه آن بکوشیم.

وی افزود: ما باید در راستای حل اختلافات ریشه‌دار فلسطین و اسرائیل که سال‌هاست ادامه دارد نیز بکوشیم تا این اختلافات پایان یابد.

بان کی مون به مساله حقوق بشر و ضرورت حمایت از آن نیز اشاره کرد و گفت: حکومت‌ها باید به خواسته‌ها و حرف ملت‌هایشان گوش دهند. در چنین شرایطی است که یک دولت موفق روی کار می‌آید و در غیر این صورت فساد و دیکتاتوری ظهور می‌کند.

وی گفت: دولت‌ها باید توانمند و فعال باشند تا بتوانند به وظایف خود در تحقق منافع و خواسته‌های ملت‌هایشان عمل کنند. یک دولت ضعیف نمی‌تواند به رشد ملت خود کمک کند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت: ما در سال جاری سه رویداد مهم پیش روی داریم که اولی کنفرانس توسعه و آبادانی در آدیس آبابا است که بر بهبود وضعیت اقتصادی جهان به ویژه کشورهای کمتر توسعه یافته تمرکز دارد. رویداد دوم مجمع عمومی سازمان ملل است که هر ساله برگزار می‌شود و سومین رویداد کنفرانس آب و هوا در پاریس است که طی آن تلاش می‌کنیم به مشکلات زیست محیطی به ویژه مساله گازهای گلخانه‌ای و تبعات ناشی از آن به کار بپردازیم.

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما در راستای بهبود اوضاع کلی جهان با دولت‌ها و نهادهای حکومتی در سراسر جهان تعامل داریم و اخیراً یک نظرسنجی با نزدیک به هفت میلیون تن در سراسر جهان انجام داده‌ایم که نتایج آن برای بهبود شرایط زندگی انسان‌ها استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

کد N718868

وبگردی