آفتاب
ستاری در همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات والفجر ۸:

پول نفت ما را معتاد کرده است/ باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم

پول نفت ما را معتاد کرده است/ باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تلاش دارد همواره وابستگی خود را به پول نفت کاهش دهد گفت: پول نفت ما را معتاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز صبح طی سخنانی در همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات والفجر ۸ اظهار داشت: عملیات ولفجر ۸ با خلاقیت و ابتکار فرماندهان به نتیجه مطلوب رسید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما هم اکنون و در شرایط فعلی نیازمند خلاقیت و نوآوری در تمام عرصه ها همانند گذشته هستیم افزود: کشور باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیرد و ما باید بدانیم ظرفیت‌هایمان زیر زمین نیست بلکه در مغز جوانان ما است و ما باید در میان جوانان و آینده سازان کشورمان سیستم خلاقیت و نوآوری را عملیاتی کنیم.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به وجود ۴.۵ میلیون دانشجو در کشور تصریح کرد: ما اگر بتوانیم فرهنگسازی مناسبی برای دانشجوهایمان انجام دهیم آنها میتوانند با خلاقیت و ابتکارشان اقتصاد و غیره را متحول سازند.

ستاری با اشاره به عملیات ولفجر ۸ اظهار داشت: کسی در دفاع هوایی پیروز خواهد شد که ابتدا بتواند عملیات کشف را به خوبی انجام دهد، امروزه محدوده کار نیروی هوایی و پدافند بسیار وسیع است و ما نیز متناسب با این ویژگی باید به روز باشیم.

وی تاکید کرد: آنچه که امروز حائز اهمیت بوده استفاده از خلاقیت و مغز است نه ابزار زیرا خلاقیت و ابتکار سازنده ابزارهای پیشرفته در تمام عرصه ها هستند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به تلاش مسئولان برای کاهش وابستگی کشور به پول نفت گفت: پول نفت ما را معتاد کرده است و ما به بوی نفت معتاد شده ایم و به دنبال آن میرویم در حالی که باید این اعتیاد را ترک کنیم و ما در دولت نیز به دنبال محقق کردن این موضوع هستیم.

ستاری با بیان اینکه جوانان و دانشجویان ما باید نسبت به اقدامات پژوهشی فعال تر باشند اظهار داشت: ثابت کنیم که پژوهش درآمدزا است و این موضوع را بین جوانانمان گسترش دهیم لذا برای پیشرفت کشور در تمام عرصه ها باید به مغز و دانشمان تکیه کنیم.

وی با اشاره به موفقیت در عملیات ولفجر ۸ گفت: ما اگر بهترین موشک ها را هم در اختیار داشتیم نمی توانیم با آن شکل به موفقیت دست یابیم زیرا آنچه که ما را پیروز کرد نوآوری و خلاقیت بود.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در دوره جدید با ابتکار و خلاقیت اتفاقات جدی ای را در حوزه اقتصاد و دیگر عرصه ها رقم بزنیم.

کد N718748

وبگردی