آفتاب
در بيانيه جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تاکید شد؛

داشته های نقدی خودرا فدای وعده های نسیه آمریکا وهمپیمانانش نسازیم

داشته های نقدی خودرا فدای وعده های نسیه آمریکا وهمپیمانانش نسازیم

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بیانیه ای ضمن گرامیداشت سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دعوت از مردم کشور برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، نسبت به مسائل روز کشور واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر در این بیانیه آمده است: سي و شش سال از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي مردم ايران گذشت. و در طول بيش از سه دهه از عمر پربركت انقلاب اسلامي، حاكميتي برامده از مردم مبتني بر تعاليم الهي اسلام شكل گرفته و مراحل سخت و دشواري را طي كرده است. در اين راه با دشواريها و موانع بسياري روبرو شده لیکن استوار، مستحكم، روندی رو به جلو را پيش روي جهانيان قرار داده است. اكنون كه در چهارمين دهه از عمر نظام اسلامي قرار داريم، لازم است ضمن گراميداشت ايام الله دهه فجر، دستاوردها، موانع و آسيب هاي انقلاب اسلامي را هر چند به صورت اجمال مورد بازخوانی و توجه قرار دهيم:

 ۱- از عوامل موثر براي رشد و پيشرفت اقتصادي هر كشور، دارا بودن روحيه خودباوري و اتكا به توان مردمي و متخصصين آن كشور است. در صورتي كه اين مهم وجود داشته باشد، بي ترديد اعتماد به نفس ملي بالا رفته و زمينه هاي رشد و پيشرفت در همه عرصه هاي از جمله فناوري هاي نوين، كشاورزي، صنعت و.. فراهم مي آيد. متاسفانه در رژيم گذشته ضمن تحقير ملت ايران تمام توانمندي هاي دروني مورد بی اعتنایی و تمسخر قرار مي گرفت. البته هنوز هم رگه هایي از آن فرهنگ وجود دارد كه بايستي با عزم جدي مديران عالی و سازمانهای فرهنگي و همه دغدغه مندان عرصه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شاهد توجه به خوداتكايي و تقويت قواي دروني كشور باشيم.

رژیم پهلوی برای اداره کشور قراردادهایی برای حضور بیش از ۵۰هزار مستشار و کارشناس خارجی را در بخش های مختلف نظامی،  نفت، مهندسی، سد سازی، راه سازی، مخابرات، خودروسازی ، پزشکی، برنامه و بودجه و… امضا کرد در حالی که متخصصان ایرانی اجازه ظهور و بروز و نشان دادن مهارت و خلاقیت خود را نداشتند.به عنوان نمونه حتي مهندسان ایرانی در نیروی هوایی اجازه حضور در محل های تعمیر و نگهداری هواپیماهای اف-۱۴ را نداشتند و تمام مراحل تعمیر و آماده سازی با رقم های هنگفت توسط مستشاران آمریکایی انجام می شد. همچنین در عرصه های سدسازی و سازه­های بتنی، کمتر از توان و ظرفیت های  داخلی استفاده می شد.

 ۲- حركت و جهت گيري رژيم ستمشاهي، بي توجهي به لايه هاي پايين اجتماعي بود به طوري كه شاهزاده ها، عناصر دربار، رده هاي بالاي ساواك و سران ارتش، تمامي فعاليت هاي اقتصادي را در قبضه قدرت خود داشتند و توزيع ثروت در اين لايه هاي غني از نظر اقتصادي، جريان داشت و به دنبال آن فساد شدید و گسترده در دربار و دولتمردان به صورت علني و آشكار، جريان داشت.

 اما با پيروزي انقلاب اسلامي رويكردهاي متعالي بر روند اجرايي كشور حاكم شد. حضرت امام خمینی(ره) و بعد از آن مقام معظم رهبري براي رشد و پيشرفت كشور همواره بر عدالت اقتصادی و رفع تبعیض، مبارزه با زراندوزی، استقلال اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت عمومی، ساده زیستی، تامین رفاه و عزت انسانی، خودکفایی و تولید ملی و محرومیت زدایی و خدمت به مستضعفان تاكيد داشته و دارند.

 ۳- در طول حيات پربركت نظام اسلامي، شاهد افزايش شاخص های توسعه انسانی بوده ايم به گونه اي كه وضعيت امید به زندگی، مرگ و میر اطفال، واکسیناسیون، بهداشت و درمان، افزایش تعداد زنان عضو هیئت علمی دانشگاهها، تعلیم و تربیت نسبت به گذشته بهبود قابل توجهي يافته است.

ایران اسلامی هم اکنون در بسیاری از عرصه های علمی بویژه در زمینه طب، انرژی هسته ای، نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی، سلولهای بنیادی و دیگر فناوری های نوین صاحب رتبه های برتر جهانی است که به صورت اجمال به برخی از این دستاوردها اشاره خواهیم کرد.

 هر چند در يكسال اخير به دليل دخالت برخي عناصر فتنه، شاهد لطمه به بنيه علمي كشور بوده ايم ليكن ایران اسلامي بالاترین رشد مقالات علمی را در سال ۲۰۱۲ در جهان داشته است و در تولید داروهای بیوتکنولوژی جزو ۱۲ کشور اول دنیاست.

 ۴- اساس انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) برپایه ولایت فقیه بنا نهاده شده است. امام(ره) با هدف جایگزینی نظام ولایت فقیه به‎ جای نظـام شاهنشاهی، در سال ۱۳۵۷ جمهوری اسلامی را بنیان نهاد. در طول سی و شش سال گذشته بحران های متعدد و مختلفی بر انقلاب اسلامی ما گذشته است که هر یک می توانست موجب سرنگونی و شکست هر انقلاب و نظامی شود، ولی یکی از عناصر کلیدی که موجب ناکام گذاشتن دشمنان شده است و نقش و تاثیر شگرف آن در کنترل و مهار همه این حوادث بر کسی پوشیده نیست، همین عنصر تعیین کننده ولایت فقیه است. ولایت فقیه در تمامی دوران ها و طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی همیشه مظهر اقتدار جامعه، حافظ حقوق مردم، عامل اعتماد ملت  به دولت، حامی محرومان و مستضعفان و الگوی عینی آموزهای اسلامی اعم از مردمی بودن، ساده زیستی و..... بوده است و با ارائه تحلیل های منطقی و هدایت حکیمانه مسئولین و مردم افق های جدیدی را پیش روی دولت ها و ملت ترسیم نموده و موجبات ثبات سیاست های کلان کشور و حرکت رو به جلو و پیشرفت و تعالی در همه ابعاد شده است.

 

 ۵- فتنه اي كه در سال ۱۳۸۸ بر كشور عارض شد. ۸ ماه كشور را در آتش، التهاب و ناامني فروبرد و خسارت هاي سنگين پيدا و پنهان سياسي، اقتصاي، اجتماعي و فرهنگي بر جاي گذاشت كه تبعات سنگين آن همچنان ادامه دارد. فتنه ایي که با طراحی دشمنان در خارج نظام سلطه به رهبري آمريكا، انگليس و پول نفت حكام مرتجع منطقه و پادوها و برخي غافلين داخلي آنها رخ داد بزرگترین فتنه ای بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه نظام اسلامی رخ داد و تمام قد در جهت براندازی همان نظامی ولایی که پرچمدار احیاء اسلام ناب محمدی (ص) است و امید آفرین برای همه مستضعفان و آزادگان بوده است؛ ليكن عناصري كه موجب پيروزي انقلاب اسلامي در بهمن ۱۳۵۷ شد، موجب شكست «فتنه آمریکایی - اسرائیلی ۱۳۸۸» نیز شد. پيروي از هدايت هاي امام گونه مقام معظم رهبري، ورود عمارگونه بخشي از نخبگان به صحنه و حضور منسجم، تاريخي و دشمن شكن مردم مخصوصا در حماسه ۹ دي يادآور روزهاي اول پيروزي انقلاب اسلامي بود.

هر چند شكست دشمن در اين فتنه و آتش افروزي عليه امنيت و پيشرفت كشور را شاهد بوديم اما بايستي بدانيم كه دشمن، توطئه هاي رنگارنگ و فتنه های گوناگون ديگري را طراحي كرده كه بايستي بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.

۶- نيروهاي انقلاب نه با چشم انداز كوتاه مدت انتخابات مجلس دهم، بلكه براي بازگشت ريل اجرايي كشور به گفتمان امام، رهبري و گفتمان انقلاب اسلامي، بايستي در جهت وحدت، همگرايي و انسجام تلاش مضاعفي از خود نشان دهند. هر گاه نيروهاي انقلاب با توجه به رهنمودهاي ولي فقيه و رهبر معظم انقلاب در كنار هم بوده اند، زمينه هاي رشد و پيشرفت كشور را شاهد بوده ايم و هرگاه دچار انشقاق شده اند روند رو به جلوي ملت ايران، دچار لطمه شده است.

اصولگرايان آنطور كه از ابتدا امام راحل تاكيد داشتند و اكنون رهبر معظم انقلاب موكدا مي فرمايند، وحدت خود را زمينه خدمت گذاري بيشتر به مردم مي دانند. نيروهاي انقلاب با انسجام و وحدت، تلاش مي كنند تا ملت ايران با تكيه بر ظرفيت هاي دروني خود و نه وابستگي به قدرت هاي مستكبر، مشكلات و موانع اقتصادي را برداشته و روند شكوفايي اقتصادي و اجتماعي كشور را تسهيل نمايند.

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي بر اين باور است كه در چهارمين دهه از انقلاب اسلامي، مسئله اصلي كشور، حل مشكلات اقتصادي است و برای خنثی سازی تحریم ها، بايستي بر توانمندي هاي داخلي  تكيه كنيم. شکی در این موضوع نیست که اگر به دنبال رهایی از شرایط اقتصادی کنونی و در بلند مدت هستیم، گریزی جز، پیگیری اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا نداریم. اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا بهترین راه اصلاح اقتصاد کشور است و امروز همه اصولگرايان بر اين مهم اتفاق نظر و وحدت روش و رويكرد دارند.

 ۷- جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ضمن حمايت از مذاكرات هسته اي، همچنان مذاكره كنندگان را فرزندان انقلاب مي داند و تضعيف مذاكره كنندگان را امري مذموم مي شمارد ليكن براي تقويت مذاكره كنندگان بايستي جريان نقد مورد توجه قرار گيرد. مخصوصا رييس جمهور محترم توجه داشته باشد كه نبايستي منتقدين را با تعابيری به دور از شان رئیس جمهور چون  بي عقل، بي سواد و.. منكوب و  زمينه هاي حذف آنها را فراهم آورد.

امروز بزرگترین خدمت به تيم مذاكرات هسته اي كه زحمت بسياري نيز متحمل شده اند آن است كه فرصت نقد مذاکرات مخصوصا در رسانه ملي براي منتقدين فراهم آيد و دولت محترم پرونده هسته ای را از وضعیت امنیتی به سیاسی تغییر شکل دهد.

دشمنان همه به خوبي مي دانند كه آنها بيش از جمهوری اسلامی ایران ایران به مذاكرات احتياج دارند. تحليل هاي انديشكده هاي غربي به خوبي نشان مي دهد كه نگراني غرب از قدرت منطقه اي ايران يكي از عوامل اصلي بهانه گيري ها و تلاش براي مهار قدرت ایران است. قدرت منطقه اي ايران در مقاومت هسته­ای طي سال هاي گذشته بسيار موثر بوده است.  و بر همين اساس، ايران براي به عقب راندن مواضع غرب در مذاكرات هسته اي (و نه معامله كردن) نيازمند در اختيار داشتن برگ هاي برنده در پرونده هاي منطقه­اي مي باشد.

آمریکائی ها همچنان با رویکرد و روشهای  زیاده خواهی و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده اند. مهم ترین نشانه این موضوع سخنان بیهوده حاكمان كاخ سفيد و نزديكي حداكثري آنها با مواضع اسراييل و شيوخ مرتجع منطقه است. بر همين اساس، عقل و منطق حکم می کند که داشته های نقدی خود را فدای وعده های نسیه آمریکا و همپیمانانش نسازیم. باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در صورت اصرار طرف مقابل بر زیاده خواهی های بی منطق و شکست مذاکرات و یا عدم پایبندی آنان به اجرای تعهدات و توافقات صورت گرفته، امتیازات داده شده قابل بازگشت باشند. در عين حال كه بايستي توجه داشت كه خوي استكباري و زياده خواهانه نظام سلطه، همواره موجب رفتار خودخواهانه و عهدشکنی های متعدد آنها شده است.

 ۸- در پايان بارديگر ضمن گراميداشت ايام ا... مبارك و پربركت دهه فجر پيروزي انقلاب اسلامي، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي همراه با خيل عظيم ملت بزرگ ايران در راهپيمايي شكوهمند ۲۲ بهمن حضور يافته تا ضمن تجديد بيعت با آرمانها امام(ره)، رهبري و شهدا، شاهد آن باشيم كه بخشي از توطئه هاي دشمن با حضور ميليوني مردم، خاموش و از ميان برود.

کد N718702

وبگردی