آفتاب

عزم فلسطینی‌ها برای برگزاری نشستی جامع در غزه و حل اختلافات چندین ساله

عزم فلسطینی‌ها برای برگزاری نشستی جامع در غزه و حل اختلافات چندین ساله

یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که این کمیته به منظور فراهم کردن مقدمات برگزاری یک نشست جامع میان جناح‌های مختلف فلسطینی در غزه، با گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی تماس‌ گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، واصل ابویوسف، یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست فراهم کردن شرایط برای دستیابی به توافق‌ آشتی ملی میان همه گروه‌های فلسطینی و رفع موانع موجود است.

وی تصریح کرد: گروه‌های فلسطینی توافق کردند تا پیش از برگزاری نشست کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش که قرار است پایان ماه جاری میلادی تشکیل شود، نشست دیگری را در غزه برگزار کنند و همه گروه‌ها نیز به اجرای مواردی که در نشست‌های دوحه و قاهره برسر آن توافق شد، پایبند هستند.

این مسئول فلسطینی تاکید کرد که در این نشست نمایندگان جنبش حماس، جبهه مردمی، جبهه دموکرات، حزب مردمی، حزب فدا و جبهه آزادی عربی حضور پیدا می‌کنند.

گروه‌ها و احزاب فلسطینی سال‌های طولانیست که در چگونگی مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی با هم اختلاف دارند که این اختلافات در سال 2007 به اوج خود رسید و دو جریان عمده فلسطینی یعنی فتح و حماس هر یک دولتی مجزا تشکیل دادند و اداره بخشی از خاک فلسطین را بر عهده گرفتند.

پیشتر جنبش حماس اعلام کرده بود که به منظور فراهم کردن سفر هیاتی از سازمان آزادی بخش فلسطین به نوار غزه، برخی از گروه‌ها و سران فلسطینی دیدار کرده است.

قرار است برای زمینه سازی سفر هیاتی از گروه‌های فلسطینی به غزه و بررسی اجرای توافقنامه آشتی ملی که در 23 آوریل گذشته امضا و به موجب آن دولت توافق ملی فلسطین تشکیل شد، نشستی در پایان ماه جاری برگزار شود.

انتهای پیام

کد N718266

وبگردی