آفتاب
/انسجام داخلی؛ پاسخ به تحریم‌ها/

کرمی‌راد: می‌توان با تدوین یا تصحیح قوانین، فشار تحریم‌ها را کمتر کرد

کرمی‌راد: می‌توان با تدوین یا تصحیح قوانین، فشار تحریم‌ها را کمتر کرد

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی معتقد است که می‌توان با تدوین یا تصحیح قوانین فشار تحریم‌ها را کمتر و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد.

محمد کرمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره انسجام داخلی و پاسخ به تحریم‌ها، اظهار کرد: قطعاً مسائلی که در اقتصاد مقاومتی وجود دارد و توجه به تولید داخل می‌تواند در حفظ انسجام داخلی برای پاسخ به دادن تحریم‌ها و برداشتن فشارها راه‌گشا باشد. ما در کشور ظرفیت و پتانسیل بالایی داریم و می‌توانیم با تدوین و یا تصحیح قوانین از جمله در صنایع دستی، گردشگری، بیمه و مالیات، خصوصی سازی و... بسیاری از فشارها را کمتر کنیم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال است که روی مسائل اقتصادی تأکید می‌کنند. اقتصاد مقاومتی هم خارج از این چارچوب نیست؛ چرا که رهبری افق را به خوبی می‌بینند و ما هم اگر با برنامه‌ریزی به این سمت برویم قاعدتاً نقشه دشمن نقش بر آب خواهد شد. البته باید دولتمردان و روسای سه قوه به رهنمودهای رهبری اهتمام کامل داشته باشند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه یادآور شد: امام (ره) و رهبری همواره بر انسجام داخلی و وحدت ملت تأکید داشتند. از همه مهم‌تر این‌که مردم ولی نعمتان ما و صاحبان اصلی این انقلاب هستند که با بصیرت، تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن را رصد می‌کنند و در عرصه‌های مختلف نیز از انقلاب اسلامی جانانه دفاع کردند. یکی از اهداف تحریم‌ها فشار بر مردم بود که دیدیم ملت ایران چطور سربلند بیرون آمدند.

وی افزود: مردم ایران با موفقیت در عرصه‌های مختلف می‌خواهند به دنیا نشان دهند که تسلیم فشارها نخواهند شد و برای خیلی از کشورهای منطقه الگو خواهند بود. همین بیداری اسلامی که در خاورمیانه اتفاق افتاد 35 سال پیش در ایران به وجود آمد و امروز دشمنان تلاش می‌کنند با ایجاد اختلاف آن را خنثی کنند. ولی سرسپردگی تروریست‌ها به رژیم مجعول صهیونیستی، آمریکا و انگلیس برملا شده است.

کرمی راد با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، تأکید کرد: این نامه حاکی از این است که جوانان باید خودشان شناخت دقیقی از اسلام حقیقی پیدا کنند. چون سردمداران کشورهای غربی و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس اسلام تکفیری را به آنها معرفی می‌کنند.

این نماینده پیشین مجلس در پایان درباره حفظ انسجام داخلی با توجه به راهپیمایی 22 بهمن، خاطرنشان کرد: ملت ایران طی 35 سال گذشته دشمن را به خوبی شناخته و می‌داند که آنها پیش از راهپیمایی جنگ روانی راه می‌اندازند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا مردم ایران از انقلاب و اسلام ناامید و دلسرد شوند. اما مردم با حضور به موقع خود بار دیگر انسجام داخلی خود را نشان خواهند داد و سناریوهای تکراری دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N718030

وبگردی