آفتاب
پدر شهید احمدی روشن:

مذاکره کنندگان هسته ای از خط قرمز عبور نکنند

مذاکره کنندگان هسته ای از خط قرمز عبور نکنند

گرگان – پدر شهید احمدی روشن با بیان اینکه فرزند شهیدش سرباز خوبی برای ملت ایران بود از مذاکره کنندگان هسته ای خواست از خطوط قرمز نظام عبور نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم احمدی روشن شامگاه یکشنبه در یادواره شهدای هسته ای که با حضور وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجد حضرت امیر (ع) گرگان برگزار شد به جایگاه شهدا در نزد خداوند اشاره کرد و گفت: شهدا زنده هستند و ما بارها دست یاری آنها را پشت سر خود احساس کرده ایم.

احمدی روشن افزود: به هرجا که می رویم، جوانان از ما می پرسند مصطفی، چگونه به شهادت رسید؟

وی با ذکر خاطراتی از فرزند شهیدش اظهار کرد: یکی از بهترین ویژگی های مصطفی، سرباز خوب بودن برای مردم و نظام بود.

وی به ماجرای هسته ای ایران اظهار کرد: متاسفانه در سال های ۸۲ تا ۸۴، رکودی در غنی سازی اورانیوم و تاسیسات هسته ای به وجود آمد و کلاه گشادی بر سر مسئولان رفت.

پدر شهید احمدی روشن ادامه داد: پس از این ماجرا وقتی به چهره مصطفی نگاه می کردم فکر می کردم که مُرده متحرک است و اصلاً برای زندگی ارزشی قائل نبود.

احمدی روشن خاطرنشان کرد: وی می خواست از تاسیسات نظنز خارج شود اما من مانع شدم و به وی امیدواری می دادم.

وی بیان کرد: پس از فرمایش پیامبرگونه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مُهر و موم تاسیسات هسته ای را باز و کار خود را آغاز کنید، گویی خونی تازه در رگ های مصطفی تزریق شد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی پسرش در تاسیسات هسته ای گفت: یک گروه ۵ نفره به مدت ۱۵ شبانه روز متوالی پشت دستگاه های سانتریفیوژ و بدون خستگی مشغول به کار شدند و فعالیت آنها پس از یک شب استراحت، به همین شکل ادامه می یافت.

رحیم احمدی روشن با بیان اینکه شهدای صنعت هسته ای موفق به غنی سازی ۲۰ درصدی شدند گفت: مصطفی می گفت: این ۲۰ درصد موجب می شود دست ما پیش دشمنان پُر باشد و مردم و مسئولان با دست پُر سخن بگویند.

احمدی روشن افزود: دشمنان قسم خورده نظام، اگر احساس کنند دست ما خالی است هرگز به حرف ما گوش نمی دهند و این اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: آمریکا مجبور شده است در برابر جمهوری اسلامی سر تعظیم فرود آورد و پای میز مذاکره بنشیند.

وی با بیان اینکه قدر صنعت هسته ای را ندانستیم اظهار کرد: به عنوان پدر دلشکسته و کسی که ستون زندگی اش را در این راه تقدیم کرده از مسئولان می خواهم از خط قرمزها عبور نکنند و نگذارند کسی به خطوط قرمز نظام نزدیک شود.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان پیش از امضای توافقنامه، یکصد و ۹۵ کیلوگرم از اورانیوم ۲۰ درصد را اکسید کردند که جای تاسف دارد اما می گویند حتی یک قدم نیز عقب ننشسته ایم.

احمدی روشن، انتقاد سازنده از دولت را مطابق با فرموده مقام معظم رهبری خواند و بیان کرد: طبق آیات قرآن وظیفه داریم نسبت به افرادی که کارهای خلاف انجام می دهند، تذکر دهیم تا حواس خود را جمع کنند.

وی در پایان تصریح کرد: نباید در مقابل دشمنی که قسم خورده است پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای ما را باز کند، عقب نشینی کنیم.

کد N718029

وبگردی