آفتاب

مقیمی: در انتخابات پیش رو نیازمند نشاط سیاسی هستیم

مقیمی: در انتخابات پیش رو نیازمند نشاط سیاسی هستیم

معاون سیاسی وزارت کشور زمینه‌سازی برای انتخابات پیش رو را نیازمند ایجاد فضای سیاسی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی در ارتباط با انتخابات پیش رو اظهار کرد: آرام آرام به انتخابات سال آینده نزدیک می‌شویم و باید شرایطی را فراهم کنیم تا افراد برای کاندیداتوری جلو بیایند و همچنین سایر افراد نیز برای انداختن رای‌های خود در صندوق رای حضور یابند که این امر نیاز به ایجاد نشاط سیاسی دارد.

وی بر شناسنامه دارد شدن احزاب تاکید کرد و گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به این‌که »در حوزه اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه هستیم«، افزود: قیمت نفت ناگهان سقوط و درآمدهای نفتی نقصان پیدا کرد، که اگر محکم و متکی به خود باشیم، زمینه اتکاء به درآمدهای غیرنفتی و به اقتصاد بدون نفت نزدیک خواهیم شد.

وی ادامه داد: شرایط سختی داریم اما باید از آن استقبال کرد تا هدفی که سال‌ها به دنبال تحقق آن بودیم محقق شود.

وی با اشاره به این‌که «انقلاب اسلامی ایران با این هدف شکل گرفت که اسلام در آن حاکم شود»، اظهار کرد: این انقلاب با رهبری امام راحل شکل گرفت و البته بعد از پیروزی انقلاب نیز کارشکنی‌های فراوانی توسط معاندین انجام شد تا این نقلاب نتواند تثبیت شود.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان جنگ هشت ساله را به راه انداختند اما بعد از پیروزی، ملت ایران توانست بدون هیچ حمایتی دوباره کشور را بازسازی کند.

وی توضیح داد: امروز نیز مشاهده می‌کنیم که در سیاست خارجی، دیپلمات‌های ما در مقابل شش کشور که همیشه فکر می‌کردند باید در هر جلسه‌ای طرف مقابل را به راه ببرند، با اقتدار از عهده این جلسات بر آمده و از حقوق و منافع ملی کشور و ملت دفاع کردند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که دیپلمات و نمایندگان کشور از منافع ملی ما حمایت کنند مورد تایید مقام معظم رهبری و مردم قرار خواهند گرفت.

مقیمی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که »دولت طی یک سال نیم اخیر تمام تلاش خود را بکار بسته است تا تورم را مهار کند و آن را از 43درصد به 16درصد رسانده است«، گفت: خروج از رکود و رونق اقتصادی مسئله‌ای است که دولت بعد از کاهش تورم در دستور کار خود قرار داده و در این راستا لوایحی را تقدیم مجلس کرده که با تصویب آن، قدم‌های اساسی برای خروج از رکود برداشته خواهد شد.

وی با بیان این‌که »ما امروز در شرایط سختی به سر می‌بریم و باید تلاش کنیم تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود«، تصریح کرد: سند چشم‌انداز یک سند آرمانی برای جمهوری اسلامی ایران است که با تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است و باید تلاش کنیم تا به آن اهداف برسیم.

وی افزود: برنامه‌های پنج ساله بر اساس این سند تهیه شده است و باید به رشد هشت درصد، تورم و بیکاری تک رقمی برسیم، و برای رسیدن به این هدف باید کار کنیم.

معاون سیاسی وزارت کشور استفاده و فعالیت جدی‌تر نفت در حوزه‌های مشترک را از دیگر برنامه‌های این دولت بیان کرد، و ادامه داد: کشورهای همسایه با حجم سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده بودند علاوه بر سهم خود از سهم ما نیز استفاده می‌کردند، که دولت در بخش حوزه‌های مشترک نفتی، با سرمایه‌گذاری‌های انجام داده میزان استفاده را افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نمی‌جنبیدیم و آن طرح‌ها را اجرا نمی‌کردیم، نفت ما به راحتی توسط کشورهای همسایه برده می‌شد.

وی در خصوص استفاده بهینه از آب های حاشیه کشور توضیح داد: در این خصوص با اختصاص 2.5میلیارد دلار در استان های جنوبی و مرکزی اقدامات وسیعی شروع شده است، بطوریکه در استان های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان طرح هایی برای انتقال آب و تسطیح اراضی انجام شده است.

انتهای پیام

کد N717574

وبگردی