آفتاب

نخست‌وزیر گرجستان: تفلیس آماده مذاکره با روسیه است

نخست‌وزیر گرجستان: تفلیس آماده مذاکره با روسیه است

نخست‌وزیر گرجستان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت، دولت تفلیس آماده برگزاری مذاکرات نتیجه‌بخش با روسیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس خبری دولت گرجستان در بیانیه‌ای گفت: ایراکلی گاریباشویلی، نخست‌وزیر گرجستان درخصوص نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: دولت تفلیس آماده این مذاکرات است.

گاریباشویلی تاکید کرد: این دیدار باید نتیجه‌بخش باشد.

روابط دیپلماتیک تفلیس و مسکو در اوت سال 2008 میلادی پس از آن خدشه‌دار شد که روسیه آبخازیا و اوستیای جنوبی را پس از جنگی پنج روزه با گرجستان به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت. دولت گرجستان اعلام کرد، این دو جمهوری قفقاز مناطق اشغالی هستند.

24 نوامبر سال 2014 میلادی پوتین و رائول خاچینبا، رهبر آبخازیا توافقنامه‌ای را درباره مشارکت و همکاری‌های استراتژیک امضا کردند. این توافقنامه ایجاد یک فضای مشترک برای دفاع و امنیت از جمله یک نیروی نظامی مشترک را که از سوی مردم و کشور اداره می‌شود، پیش‌بینی می‌کند.

گاریباشویلی در کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر نسبت به توافقنامه همکاری روسیه با آبخازیا و اوستیای جنوبی ابراز نگرانی کرده و گفت که آینده این مناطق تنها با گرجستان ممکن است.

در سال 2014 میلادی روسیه و گرجستان بیانیه‌هایی را در رابطه با احتمال دیدار دوجانبه منتشر کردند. پوتین 18 دسامبر سال گذشته میلادی گفت، روسیه از دیدن نمایندگان دولت گرجستان در مسکو خوشنود می‌شود.

انتهای پیام

کد N717545

وبگردی