آفتاب

الفت: قوه قضاییه نقطه اتصال متولیان امر پیشگیری از وقوع جرم است

الفت: قوه قضاییه نقطه اتصال متولیان امر پیشگیری از وقوع جرم است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: یکی از دستگاه‌ها و سازمان‌های اصلی و همکار مهم در امر پیشگیری قوه قضاییه، سازمان بهزیستی کشور است که در حوزه‌های مختلف خصوصا در حوزه پیشگیری‌های مردمی و محلی و ... با این معاونت همکاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در مراسم امضای سند همکاری‌های مشترک فیمابین سازمان بهزیستی کشور و معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در راستای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی و جرم، عنوان کرد: در حوزه‌هایی چون پیشگیری از آسیب‌های فضاهای مجازی، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و ... قانونگذار برنامه‌های مشترکی برای سازمان بهزیستی کشور و قوه قضاییه تعریف کرده که آنها را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های خود را در چارچوب قانون تعقیب کرده و لازم است در راستای مسیر مشترکی که با سازمان بهزیستی طی می‌کنیم تفاهم‌نامه‌هایی را تنظیم کرده تا مبنای عملکرد مدیران میانی قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین عنوان کرد: سازمان بهزیستی به موجب قانون متولی جدی امور اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی است و قسمتی از فعالیت‌های آن در حوزه پیشگیری بوده که در این راستا با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع قوه قضاییه همکاری می‌کند.

الفت ادامه داد: در واقع می‌توان گفت قوه قضاییه نقطه اتصال متولیان امر پیشگیری از وقوع جرم و رفتارهای آسیب‌زا است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: امضای این سند همکاری بین سازمان بهزیستی کشور و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اقدام موثری است که امیدواریم با این اقدامات جامعه نیز از محل همکاری‌های مشترک دستگاه‌ها بیشترین استفاده را ببرد و در راستای کاهش آسیب‌ها و همچنین کاهش جمعیت آسیب دیده موثر واقع شده تا بتوانیم نظم و انضباط را خصوصا به خانوادهها باز گردانیم.

انتهای پیام

کد N717534

وبگردی