آفتاب

افزایش حمایت عمومی از تدابیر نخست‌وزیر ژاپن پس از گروگان‌گیری اخیر داعش

افزایش حمایت عمومی از تدابیر نخست‌وزیر ژاپن پس از گروگان‌گیری اخیر داعش

نظرسنجی‌های انجام شده حاکی از آن است که میزان حمایت‌های عمومی از دولت ژاپن در رابطه با اقدامات نخست‌وزیر این کشور پس از گروگان‌گیری دو تبعه ژاپنی که در سوریه ربوده و توسط تروریست‌های داعش کشته شوند، افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی صورت گرفته توسط روزنامه "یومییوری" نشان داد که میزان حمایت از دولت شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن از 53 درصد در ژانویه سال‌جاری میلادی به 58 درصد افزایش یافته است. این روزنامه از 1054 تن به صورت تلفنی در روزهای جمعه و شنبه نظرسنجی کرده که نخستین نظرسنجی از زمان کشته شدن گروگان‌های ژاپنی توسط داعش محسوب می‌شود.

خبرگزاری "کیودو" نیز در نظرسنجی دیگر افزایش حمایت از شینزو آبه را نشان داد. بیش از 60 درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که واکنش دولت به این گروگان‌گیری را تایید می‌کنند. شینزو آبه متعهد شده تا کمک‌های بشردوستانه به مخالفان گروه تروریستی داعش در خاورمیانه را افزایش داده و قاتلان را به سزای عملشان برساند.

کشتارهای وحشتناک و وحشیانه و فیلم‌هایی که از کنجی گوتو، روزنامه‌نگار ژاپنی که توسط داعش اسیر و کشته شد، توجه بسیاری را درژاپن به خود جلب کرد.

اکثر ژاپنی‌هایی که در نظرسنجی‌های روزنامه یومییوری و خبرگزاری کیودو شرکت کردند با برنامه دولت برای ادامه کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیانی که در مناطق تحت اشغال داعش گیر افتاده‌اند، موافقند.

انتهای پیام

کد N717015

وبگردی