آفتاب
رحیم پور ازغدی در همایش مجمع جهانی مستضعفین مطرح کرد:

تفاوت حج ابراهیمی و حج آبراهامی/ حمله امام (ره) به سه رکن در جهان

تفاوت حج ابراهیمی و حج آبراهامی/ حمله امام (ره) به سه رکن در جهان

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی در حج ابراهیمی و حج آبراهامی دیده می شود گفت: امام(ره) به دنبال خشکاندن ریشه‌های صهیونیسم، کمونیسم و سرمایه داری بود.

به گزارش خبرنگار مهر حسن رحیم پور ازغدی امروز در افتتاحیه نخستین مجمع جهانی مستضعفین که با حضور جمعی از نمایندگان مذاهب اسلامی و نهضت های جهانی در لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد با اشاره به موضع امام راحل درباره دو طیف از اقشار اظهار داشت: امام (ره) در پیام منشور روحانیت تاکید می‌کند که دشمن ممکن است حتی کسانی را تا حد مرجعیت شیعه تربیت و به موقع، از آنها استفاده کند؛ ایشان هم در برابر برخی شیعیان بی خاصیت و متحجر موضع گرفته اند و هم در برابر وهابیتی که نمونه های آن را امروز در حکومت های فاسد منطقه می بینیم.

وی با تاکید بر اینکه طرز تفکر اهل تسنن با تکفیری‌های وهابی تفاوت عمیق دارد خاطرنشان کرد: امام(ره) در یک تقسیم بندی کلی جهان را به اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تقسیم و تاکید کردند که پرچمداران اسلام ما همان پابرهنگان و فقرای جهان هستند و دشمنان این اسلام نیز ملحدان و پول پرستان کافر هستند و البته در تعریف اسلام ناب محمدی اصلا موضوع شیعه و سنی مطرح نیست.

حسن رحیم پور ازغدی در توضیح این مطلب گفت: در دوران دفاع مقدس که کشور ما تحت فشار تحریم و جنگ بود نظام جمهوری اسلامی به کمک مجاهدان افغان در مبارزه با شوروی شتافت و از سوی دیگر نزدیک به سه هزار نفر از افغانی ها نیز در جبهه های جنگ ما با عراق حضور یافتند و به شهادت رسیدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز نیز هیچکدام از دولت های منطقه و حتی دولت ترکیه که در زبان، ادای مخالفت با اسرائیل را در می آورد اما رابطه اش را قطع نمی کند، حتی یک فشنگ نیز به مجاهدین سنی فلسطینی نمی‌دهند جز جمهوری اسلامی ایران.

دشمن خط مقدم جهاد را به خیابان ها و مساجد دمشق، بغداد و بحرین آورده است

حسن رحیم پور ازغدی با بیان اینکه برای انقلاب اسلامی مجاهد شیعه حزب الله و سنی فلسطینی فرقی نمی کند تصریح کرد: اما دشمن خط مقدم جهاد را از جایی که خون شیعه و سنی در کنار هم به هم آمیخته است، به کوچه و خیابان ها و مساجد دمشق و بغداد آورده و از این به بعد هم احتمالا به یمن منتقل می کند؛ چراکه بیداری اسلامی را به جنگ مذاهب تبدیل کرده است.

وی درباره نسبت دین با فقرا و مستضعفین تاکید کرد: امثال مارکس و کمونیست ها که دین را افیون توده ها می دانند می گفتند که انسان به مذهب احتیاج دارد، چون به دروغ احتیاج دارند! این تعریف آنها از دین تا پیش از انقلاب اسلامی پررنگ بوده است؛ یعنی عنصری که فقط در برابر دردها و رنج ها به انسان ها تسلی می دهد اما نمی‌تواند شرایط دنیا را تغییر دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در نقطه مقابل این تعریف، امام خمینی(ره) تاکید می کردند که مبارزه با رفاه طلبی جور در نمی آید و تمام ادیان آسمانی از بین توده ها برخواستند و تمام مستضعفین نیز به کمک انبیا الهی علیه مستکبرین حرکت و مبارزه کردند.

 رحیم پور ازغدی افزود: امام حتی با صراحت می فرمودند که مستضعفان بر تمام ادیان حق دارند؛ یعنی هیچ دینی نیست مگر اینکه به کمک فقرا و مستضعفین جلو رفته است.

تفاوت حج ابراهیمی و حج آبراهامی/ سنی‌های وهابی و شیعیان انگلیسی ضد وحدت اسلامی هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با یادآوری سخن امام راحل که فرمودند «همین فقرا و مستضعفان بودند که بند استعمار و استکبار را از پای مردم باز کردند» گفت: امروز نیز در شرایط تحریم آنهایی که مرفه تر هستند بیشتر غر می زنند اما خانواده های محروم که بار مشکلات را تحمل می کنند بیشتر پای انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه تاکید امام برای فرق گذاشتن میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی در واقع به نوعی تفاوت گذاشتن میان حج ابراهیمی و حج آبراهامی (آبراهام لینکن) بوده است اظهار داشت: امام در اولین پیام پس از کشتار حجاج به دست آل سعود، موضوع تشکیل بسیج مستضعفین را مطرح کردند و صرف نظر از اینکه هر کسی چه دینی دارد این دو نوع اسلام را مطرح کردند. اسلام مستضعفین و اسلام مستکبرین.

رحیم پورازغدی با اشاره به سخن یکی از مسئولان سابق کشور که فرد برده دار و همجنس بازی مانند آبراهام لینکن را «شهید» خوانده بود گفت: امام با صراحت اسلام مستضعفین و اسلام مستکبرین را در مقابل چشمان مردم قرار داده است.

وی با بیان اینکه امروز هم سنی های وهابی و هم شیعیان انگلیسی ضد وحدت اسلامی هستند و جهان را به هم ریخته اند عنوان کرد: به فرموده امام(ره)، اسلام آمریکایی همان اسلام ملاهای بی‌شعور حوزه و دانشگاه ها و زورگویانی است که سر بر آستان آمریکا می گذارند؛ اینها توسل به پیامبر و اهل بیت(ع) را شرک می‌دانند، اما برای آنها توسل به آمریکا و ملکه انگلیس توحید است.

این استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سوال که آیا باید انقلاب اسلامی را گسترش دهیم یا تابع دیپلماسی و نظم جهانی باشیم گفت: امام با صراحت به این سوال اینگونه جواب می دهند که «ما این حقیقت را در سیاست خارجی خود بارها با صراحت اعلام کرده ایم که درصدد گسترش اسلام در جهان هستیم؛ حال اگر نوکران آمریکا این کار را توطئه طلبی می‌دانند و می‌گویند که ما به دنبال ایجاد امپراطوری اسلامی هستیم، ما باکی نداریم و می گوییم که بله، ما به دنبال امپراطوری اسلامی هستیم؛ ما در صدد خشکاندن ریشه های فاسد صهیونیسم، کمونیسم و سرمایه داری در جهان هستیم»؛ این برای ما جالب است که امام در چنین جهانی با این صراحت تاکید می کنند که به دنبال فروریختن این سه پایه بر جهان هستند.

 رحیم پورازغدی در پایان خطاب به اعضای مجمع جهانی مستضعفین تاکید کرد: نامه ها و پیام های امام(ره) در یک سال و نیم پایان عمر ایشان را حداقل به 100 زبان ترجمه کنید و بگویید که ما به دنبال چه چیزی هستیم؛ در دیدارهایی که من با پیروان برخی مذاهب و ادیان و حتی بوداییان داشتم آنها با صراحت اعلام می کردند که تنها دینی که به سرعت در جهان در حال گسترش است، اسلام است؛ امروز نیز هرچقدر بیشتر توهین می کنند، مردم دنیا بیشتر به سمت خرید قرآن می آیند.

کد N716876

وبگردی