آفتاب

دولت تایلند یینگلاک شیناواترا را ممنوع‌الخروج کرد

دولت تایلند یینگلاک شیناواترا را ممنوع‌الخروج کرد

دولت نظامی تایلند برای اینکه اطمینان حاصل کند یینگلاک شیناواترا در جلسات دادگاه برای رسیدگی به اتهام‌های کیفری‌اش حاضر می‌شود، این نخست‌وزیر سابق را ممنوع‌الخروج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت تایلند امروز (یکشنبه) این مساله را که دولت به یینگلاک شیناواترا نخست‌وزیر سابق تایلند اجازه سفر به خارج داده است، تکذیب کرد. ارتش تایلند ماه در سال گذشته دولت منتخب یینگلاک را سرنگون کرد و به ماه‌ها اعتراضات خیابانی در بانکوک که دولت وی را فلج کرده بود، پایان داد.

یینگلاک هفته گذشته از حضور در عرصه سیاسی به مدت پنج سال منع شد و در پرونده اتهام‌های کیفری بر سر مشارکت در طرح دولتی خرید برنج که میلیاردها دلار هزینه بر روی دوش تایلند گذاشت، محکوم شد.

به گفته سخنگوی دولت تایلند، دادستان کل احضاریه‌ای را به تاریخ 19 فوریه تسلیم دادگاه عالی کرده است و خواستار حضور یینگلاک شیناواترا در دادگاه است. وی گفت که شیناواترا درخواست کرده است که از امروز تا روز 22 فوریه به خارج از کشور سفر کند اما به وی چنین اجازه‌ای داده نشد.

سخنگوی دولت تایلند افزود: متهم باید در جلسه اول رسیدگی به پرونده حاضر باشد چراکه در غیر اینصورت دادرسی امکان‌پذیر نمی‌شود. با این حال وکیل یینگلاک می‌گوید تا حداقل دو ماه نیازی نیست که موکلش در دادگاه حاضر شود و طی این زمان دادستان‌ها پرونده را بررسی می‌کنند و قضات تعیین می‌شوند.

وکیل شیناواترا گفت: خونتا به بهانه پرونده یینگلاک مانع خروج وی از کشور شد و این نقض حقوق اولیه متهم محسوب می‌شود.

جو تایلند از زمان استیضاح یینگلاک در ماه ژانویه پرتنش است. حامیان یینگلاک می‌گویند که اتهام‌های وی تلاشی برای محدود کردن حضور وی و خانواده‌اش در عرصه سیاسی است.

انتهای پیام

کد N716854

وبگردی