آفتاب
مادورو:

آمریکای لاتین دیگر حیاط خلوت آمریکا نیست

آمریکای لاتین دیگر حیاط خلوت آمریکا نیست

رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد که آمریکای لاتین دیگر حیاط خلوت آمریکا نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گلوبال پست، نیکلاس مادورو در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن محکوم کردن خیانت آمریکا علیه ونزوئلا و استفاده از منشور دموکراتیک سازمان کشورهای آمریکایی با هدف توجیه مداخله در کشورش خواستار محترم شمردن حاکمیت و تمامیت ارضی کاراکاس از سوی واشنگتن شد.

وی با تاکید بر لزوم تغییر موضع باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در قبال ونزوئلا گفت سند استراتژی امنیت ملی دولت آمریکا را نمی پذیرم زیرا مداخله جویانه است.

مادورو تاکید کرد: از کشورهای آمریکای لاتین می خواهم تا حمایت خود را از ونزوئلا اعلام کرده و خیانت جدید ایالات متحده را علیه دموکراسی محکوم کنند.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه از ارسال نامه ای به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در روزهای آتی خبر داد که در آن به موضع مستقل کشورش اشاره شده و بر لزوم محترم شمردن حاکمیت کشورش تاکید شده است.

وی با تاکید بر لزوم غلبه بر توطئه‌ ها علیه ملت ونزوئلا به مخالفان محلی هشدار داد که کاراکاس اجازه بروز خشونت در این کشور آمریکای جنوبی را نمی‌ دهد و آمریکای لاتین دیگر حیاط خلوت آمریکا نبوده و ونزوئلا دیگر مستعمره نفتی واشنگتن نیست.

نیکلاس مادورو پیشتر با اشاره به ارسال نامه‌ ای به باراک اوباما به زبانهای انگلیسی و اسپانیایی در زمینه اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا گفته بود باراک اوباما نماینده امپریالیسم بوده و سیاست‌ های واشنگتن در قبال ونزوئلا نوعی هرج و مرج است.

کد N716774

وبگردی