آفتاب

انتقاد شدید از کامرون به دلیل حاضر نشدن در مذاکرات مسکو

انتقاد شدید از کامرون به دلیل حاضر نشدن در مذاکرات مسکو

نخست وزیر انگلیس به دلیل حاضر نشدن در مذکرات صلح اوکراین که در کی یف و مسکو جریان دارد تحت انتقادات شدید قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، چهارمین روز از مذاکرات صلح اوکراین امروز یکشنبه با تماس تلفنی چهارجانبه رهبران کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین انجام می شود. 

این مذاکرت از روز پنجشنبه و با سفر «آنگلا مرکل» و «فرانسوا اولاند» به کی یف و دیدار آنها با «پترو پروشنکو» آغاز شد و روز جمعه مرکل و اولاند با حضور در مسکو با «ولادیمیر پوتین» به گفتگو نشستند. 

این مذاکرات حساس در حالی انجام می شود که «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلس در آن حضور ندارد و همین امر موجب انتقاد شدید مقامات مختلف بریتانیایی بویژه فرماندهان نظامی از وی شده است. 

در همین رابطه ژنرال سر «ریچارد شیرف» فرمانده سابق نظامیان ناتو گفت: انگلیس یکی از اعضای کلیدی ناتو و اتحادیه اروپاست. انگلیس یکی از اعضای دائم شورای امنیت است و این مایه تاسف است که نخست وزیر انگلیس در مذاکراتی که می تواند به بحران اوکراین خاتمه دهد حضور ندارد. 

شیرف در ادامه با انتقاد از سیاست خارجی کامرون گفت: کامرون اقدامات چندانی را برای حفظ نفوذ انگلیس در نقاط مختلف جهان انجام نمی دهد. 

کشورهای اروپایی و در راس آنها فرانسه، انگلیس و آلمان به همراه آمریکا از ابتدای آغاز بحران در اوکراین حمایت های آشکار خود را از مخالفان «ویکتور یانوکویچ» رئیس جمهور برکنار شده اوکراین، آغاز کردند و همین امر موجب بالا گرفتن تنش ها در این کشور شد. در این میان در خواست مناطق شرقی برای کسب استقلال با سرکوب گسترده از سوی ارتش مواجه گردید که این موارد موجب روشن شدن آتش جنگ داخلی در اوکراین شد؛ جنگی که بر اساس اعلام سازمان ملل تا کنون بیش از پنج هزار نفر در آن کشته شده اند.

کد N716621

وبگردی