آفتاب
اسفندیاری در نخستین همایش مجمع جهانی مستضعفین:

مبارزان عالم آیت‌الله خامنه‌ای را رهبرخود می‌دانند/تحقق وعده امام

مبارزان عالم آیت‌الله خامنه‌ای را رهبرخود می‌دانند/تحقق وعده امام

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر گفت: امروز مبارزان عالم از جمله مبارزان جدایی‌طلب اسپانیا که خواهان احقاق حق خود هستند، رهبر خود را «امام خامنه‌ای» می‌دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسفندیاری امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش مجمع جهانی مستضعفین که با حضور نمایندگان ادیان الهی و نهضت‌های جهانی در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، با اشاره به تفاوت نهضت امام خمینی با مبارزات سایر اندیشمندان اسلامی، اظهار داشت: ایشان از همان ابتدای نهضت به جای پرداختن به مزدوران، به راس هرم مستکبرین یعنی اسرائیل و آمریکا پرداختند و این در سخنرانی‌های ایشان در سال‌های 41 و 42 به خوبی دیده می‌شود.

وی با اشاره به وعده امام راحل برای فروپاشی کمونیسم در نامه تاریخی دی ماه 67 به گورباچف، افزود: ایشان در آن نامه، همین پیش‌بینی را نیز برای نظام سرمایه‌داری غربی کردند.

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با اشاره به تلاش قدرت‌های استکباری برای حفظ حکومت پهلوی و نیز برای شکست دادن انقلاب با پشتیبانی از صدام، گفت: تنها در یک آمار، 150 شرکت آلمانی، آمریکایی و انگلیسی، تجهیزات نظامی صدام را تامین می‌کردند و حتی سوئیس که مقر اروپایی سازمان ملل در این کشور قرار دارد نیز 18 شرکت خود را به حمایت تجهیزاتی و تسلیحاتی از صدام اختصاص داده بود که عمدتا نیز تسلیحات شیمیایی بود.

اسفندیاری تصریح کرد: با وجود این حمایت‌ها، جنگ تحمیلی هشت ساله، الگویی شد که مجاهدین افغان از آن استفاده کردند و ابرقدرت شرق را شکست دادند و در ادامه نیز فتح فلسطین و قدس را به همراه خواهد داشت.

مشارکت کمتر از 20 درصدی در انتخابات کنگره آمریکا نشانه شکست لیبرال دموکراسی است

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه امروز در سراسر عالم علیه آمریکا شعار داده می‌شود و حتی در قلب ایالات متحده نیز علیه سیاست‌های استکباری شعار می‌دهند، گفت: در انتخابات اخیر کنگره آمریکا، مشارکت مردم کمتر از 20 درصد بود؛ البته خود آمریکایی‌ها بدون احتساب 75 میلیون نفری که برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام نکردند، عدد مشارکت آن را 35 درصد اعلام کردند، اما اینها همه نشانه شکست نظام لیبرال دموکراسی است که حضرت امام (ره) مژده آن را داده بودند.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار نگران این است که انقلاب اسلامی به عنوان الگوی برخاسته از اسلام ناب توسط ملت‌ها انتخاب شود، خاطر نشان کرد: به همین دلیل است که آنها دست به تربیت گروه‌های تروریستی و همچنین داعش می‌زنند.

اسفندیاری با تاکید بر لزوم تلاش برای بیداری بیش از پیش مستضعفان در عالم به ویژه با توجه به تلاش رسانه‌های صهیونیستی، اظهار داشت: امروز وقتی مبارزان جدایی‌طلب اسپانیا که خواهان احقاق حق خود هستند، اعلام می‌کنند رهبر ما امام خامنه‌ای است و وقتی پیام اخیر رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی مورد استقبال آزاداندیشان غربی قرار می‌گیرد، وظیفه ما سنگین‌تر می‌شود که در راستای تحقق فرمایش امام تلاش کنیم که فرمودند انقلاب اسلامی ما، نقطه شروع انقلاب‌های مردمی در جهان است.

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در پایان تاکید کرد: تحقق این هدف مشارکت همه مسلمانان را در کشورهایی همچون ایران، عراق، لبنان و افغانستان می‌طلبد تا از یوغ استکبار رها شوند.

کد N716547

وبگردی