آفتاب
برای مقابله با داعش؛

امارات اسکادرانی از جنگنده‌های اف 16 خود را در اردن مستقر کرد

امارات اسکادرانی از جنگنده‌های اف 16 خود را در اردن مستقر کرد

در پی کشته شدن خلبان اردنی توسط گروه تروریستی داعش و حملات جنگنده‌های اردنی به مواضع این گروه در عراق و سوریه، امارات از استقرار اسکادرانی از جنگنده‌های اف-16 خود در اردن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم امارات به محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات دستور داد تا اسکادرانی از این جنگنده‌ها را در اردن مستقر کند.

خبرگزاری امارات گزارش داد که این تصمیم برای بیان ایستادگی امارات در کنار اردن در سطوح و عرصه‌های مختلف و برای تاکید بر همبستگی همیشگی با "نقش پیشگامانه اردن و جانفشانی‌های بسیار" این کشور جهت تحقق امنیت و ثبات منطقه صورت گرفته است.

این خبرگزاری گزارش نداد که این اسکادران ماموریت‌های مبارزه‌ای ایفا می‌کند و همچنین جزئیات بیشتری را درخصوص ماموریتی که برعهده این اسکادران گذاشته شده است، ارائه نداد اما خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در ارتش اردن گزارش داد که این جنگنده‌ها در حملات علیه داعش مشارکت خواهند کرد.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور وزارت خارجه امارات عنوان داشت که تصمیم امارات برای فرستادن اسکادرانی از جنگنده‌های اف-16 بیان این مساله است که باید عرب‌ها در مقابله با تروریسم پیش‌رو باشند.

قرقاش در مصاحبه با اسکای نیوز تصریح کرد این تصمیم برخاسته از این اصل است که امارات معتقد است باید با راهبری عربی با تروریسم و رادیکالیسم مقابله کرد و نمی‌توان با تروریسم فقط از طریق تلاش‌های غربی مقابله نمود.

وی تصریح کرد که باید همبستگی عربی برای برخورد با تروریسم صورت بگیرد و باید سامانه کاملی برای جنگ علیه گروه تروریست داعش تشکیل شود.

قرقاش خاطرنشان کرد که واکنش جامعه بین‌الملل به سطح لازم در مقابله با این "شرارت سیطره یافته" نمی‌رسد.

انتهای پیام

کد N716341

وبگردی