آفتاب

کاتب: حذف یارانه خانوارهای با درآمد بالای دو و نیم میلیون تومان قابلیت اجرایی ندارد

کاتب: حذف یارانه خانوارهای با درآمد بالای دو و نیم میلیون تومان قابلیت اجرایی ندارد

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره تبصره 21 لایحه بودجه در خصوص هدفمندی سال 1394 کل کشور گفت: حذف یارانه خانوارهای با درآمد بالای دو و نیم میلیون تومان قابلیت اجرایی ندارد.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: شناسایی افراد با درآمد بالای 25 میلیون ریال قرار است چگونه اتفاق بیفتد؟ تصویب چنین بندی غیر از این است که یارانه کارمندان و کارگرانی که حقوق مشخصی دارند حذف می‌شود؟

وی ادامه داد: مگر سال گذشته قانون نداشتیم تا یارانه افراد پر درآمد حذف شود؟ چرا این قانون اجرایی نشد؟ مساله اصلی اینجاست که باید یارانه به دست افرادی برسد که نیاز به این پول دارند و نه عموم جامعه را شامل شود و برای رسیدن به این هدف باید درآمد افراد مشخص و یارانه افراد متمول حذف شود.

کاتب گفت: وقتی بدین شکل به محتوای قانون می‌پردازیم که یارانه خانوارهایی که درآمد خانوار بیشتر از 25 میلیون ریال باشد حذف می‌شود این بدان معنی است که سر جمع درآمد کل افراد خانوار ملاک قرار می‌گیرد نه سرپرست خانوار، که در این صورت شناسایی و اجرایی کردن آن عملا غیر ممکن است و در صورت اجرا فقط گریبان کارمندان و کارگران را خواهد گرفت.

نماینده مردم گرمسار در مجلس با تاکید بر این که باید برنامه روشن و شفافی برای شناسایی افراد پر درآمد در کشور وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد:در این زمینه بازی با کلمات کاری را پیش نخواهد برد و می‌بایست اقدام عملی جدی در این زمینه صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در بند دیگری از تبصره 21 مقرر شده با افزایش قیمت برق در سال آینده کل این مبلغ تا سقف هفت هزار میلیارد تومان به صنعت برق کشور اختصاص یابد که با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد اختصاص این مبلغ به صلاح نخواهد بود.

وی در پایان گفت: امروز می‌بایست توجه همه با به تولید و بهبود زیرساخت‌های تولید در کشور باشد و از این جهت ضرورت دارد تا درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها علاوه بر کمک به اقشار نیازمند در جهت رشد، توسعه، شکوفایی و آبادانی کشور هزینه گردد تا بتوانیم در سال‌های آتی ده‌ها برابر این سرمایه‌گذاری را به کشور باز گردانیم.

انتهای پیام

کد N716321

وبگردی