آفتاب
نقوی حسینی:

تاکتیک مذاکرات برعهده وزارت خارجه است/ شرط قبول توافق دو مرحله ای

تاکتیک مذاکرات برعهده وزارت خارجه است/ شرط قبول توافق دو مرحله ای

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکتیک مذاکرات برای دستیابی به مطالبات ملت ایران طی یک توافق یا دو توافق، برعهده وزارت خارجه است.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به احتمال توافق سیاسی ایران و ۱+۵ در حاشیه اجلاس مونیخ، گفت: جمهوری اسلامی مصمم است پرونده هسته ای را از طریق مذاکره به نتیجه برساند.

نماینده مردم ورامین تاکید کرد: اما معتقدیم مذاکرات دارای چارچوب مشخصی است و مطالبات ما در مورد خطوط قرمز، منافع ملی و لغو یکجای تحریم ها مشخص است. این مطالبات به هر شکلی حاصل شود، تایید کننده مذاکرات است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، تاکتیک مذاکرات را برعهده تیم مذاکره کننده خواند و گفت: اینکه مذاکرات در دو مرحله سیاسی و فنی به نتیجه برسد مهم نیست؛ بلکه مهم این است که مطالبات ملت ایران در مذاکرات مورد توجه قرار گرفته و تحقق یابد.

به گزارش مهر، پس از تمدید توافق ژنو، طرف های غربی اعلام کردند که تا ماه مارس زمان دست یابی به توافق سیاسی با ایران است و توافق بر سر جزئیات و موارد فنی پس از آن حاصل می شود. در روزهای اخیر برخی رسانه های مدعی شدند احتمال دارد که در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ، توافق سیاسی ایران و ۱+۵ صورت گیرد.

کد N715882

وبگردی