آفتاب

زاکانی: ایران، نظام سلطه را به چالش کشیده است

زاکانی: ایران، نظام سلطه را به چالش کشیده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت انقلاب و اسلام و هدایت‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امروز ابرقدرت‌ها دیگر رنگ باخته اند و ایران توانسته نظام سلطه را به چالش بکشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سلسله نشست‌های بصیرت که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شوروی بیش از هفتاد سال پیش قطبی از قطب‌های جهان را به خود اختصاص داده بود،هم چنان که انقلاب فرانسه بزرگ بود ولی هیچ کدام آن‌ها قابل قیاس با انقلاب ما نیستند، چراکه شهادت و فداکاری‌های بسیاری برای حفظ جریان اسلامی اتفاق افتاده است که بزرگ‌ترین نمونه آن واقعه عاشورا است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی اثرات بسیاری در پی داشته است، افزود: در زمان حکومت شاه 67 هزار مستشار آمریکایی در ایران وجود داشتند که برای اداره و هدایت ایران حق ِتوحش دریافت می‌کردند و همه این‌ها در حالی بود که افراد حاضر در سفارت آمریکا به شاه حکم می‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی منشا دو تغییر مهم در جهان شد، توضیح داد: نخست شفاف کردن اهمیت اسلام و معرفی دین که غرب آن را فردی کرده و شرق آن را افیون توده‌ای می‌دانست و دوم آن‌ که بیانگر نقش اراده مردم به دنیا بود.

وی یادآور شد: به برکت انقلاب و اسلام و هدایت‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امروز ابرقدرت‌ها دیگر رنگ باخته اند و ایران توانسته نظام سلطه را به چالش بکشد.

زاکانی اضافه کرد: آمریکا تا سال 1370 شوروی را رقیب اصلی خود قرار داده بود ولی در همان ایام بوش ِ پدر اعلام کرد ما به دنبال یک نظم نوین جهانی هستیم و آن را این‌گونه تعریف کرد که نظم نوین جهانی یعنی یک دهکده به کدخدایی آمریکا و تمام جهان باید به سیطره آمریکا در آید.

وی توضیح داد: وقتی شوروی در دسامبر 1991 فرو ریخت همه فکر می‌کردند صحبت رئیس جمهور آمریکا محقق شده است اما بعد از ده سال وقتی حادثه برج‌های دو قلو پیش آمد بوش پدر داعیه خود را تغییر داد و گفت ما می‌خواهیم شمال آفریقا و غرب آسیا را تغییر بدهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غرب تلاش کرد تا با تئوری جنگ تمدن‌ها اسلام را رقیب خود معرفی کند به همین دلیل به افغانستان و عراق حمله کرده و جنایات خود را تا سال 2010 ادامه داد و در آن هنگام بود که متوجه شد اشتباه کرده‌ است.

وی تاکید کرد: بعد از حمله اسرائیل به لبنان در سال 1385 رایس اعلام کرد که ما دیگر دنبال خاورمیانه بزرگ نیستیم بلکه ما در پی ایجاد یک خاورمیانه جدید هستیم که در آن باید چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان تغییر کند.

زاکانی اضافه کرد: آمریکا منطقه خلیج فارس و دریای مدیترانه را دروازه‌های خاورمیانه معرفی و عنوان کرد که ایران آن‌ها را تصاحب کرده است به همین جهت وقتی به لبنان حمله کردند گفتند این قدم نخست است ولی بعد از 33 روز دوباره عقب نشینی کرد.

زاکانی یادآور شد: آمریکا در سال 1375 مطرح کرد اگر ایران تا 15 سال آینده 20 هزار مگابایت برق تولید نکند ورشکست می‌شود و این در حالی است که در حال حاضر دارایی ما هزار مگابایت برق است ولی آن‌ها به ما گفتند ییشتر از 6 هزار تا حق تولید نداریم.

انتهای پیام

کد N715621

وبگردی