آفتاب

تقدیر آیت‌الله نوری‌همدانی از رهبر شیعیان نیجریه

تقدیر آیت‌الله نوری‌همدانی از رهبر شیعیان نیجریه

آیت‌الله نوری‌همدانی با تقدیر از رهبر شیعیان نیجریه گفت: بیدارکردن مردم و اتحاد بین مسلمانان، دو عمل بسیار مهم رهبران دینی برای احیاء ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با رهبر شیعیان نیجریه اظهار کرد: آوازۀ خدمات و تعهد­ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم زاک ­زاکی به ما رسیده است و ما منتظر حضورشان در ایران بودیم.

وی افزود: ­اسلام دشمنان زیادی دارد که به شکل‌های مختلف در حال توطئه هستند، در بعضی از مناطق مانند اروپا، موج اسلام هراسی و در کشورهای آفریقایی مانند نیجریه، بوکوحرام و در سوریه و شامات گروه‌های تکفیری را به راه اندخته‌اند تا بتوانند از نفوذ اسلام جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، این مرجع تقلید اظهار کرد: این گروه‌ها، ارتباط مستقیم با غربی‌ها و انگلیسی‌ها دارند و با افکار آنها هماهنگ هستند و برای از بین بردن اسلام با غربی‌ها متحد شده‌اند تا اثری از­ آموزه‌های اهل­ بیت(ع) در جهان نباشد.

وی گفت: حرکت امام خمینی (ره) ادامه رسالت انبیاء الهی بود و پیامبران(ع) برای حرکت خود، ابتدا مردم را در برابر ظالمان آگاه می‌کردند و سپس همراه ساختند، امام خمینی(ره) هم همین کار را در ایران انجام داد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر ضرورت جلسات بین رهبران دینی و مراجع شیعی و بزرگان دین گفت: صفا، محبت و صمیمیت، در چهرۀ حجت‌الاسلام والمسلمین زاک زاکی بسیار پیدا است؛ زیرا ایشان سه فرزند خود را برای احیاء اسلام و انقلاب در نیجریه از دست دادند و اکنون فرزند چهارم هم تحت معالجه هستند و این مسائل نشان می‌دهد رهبر شیعیان نیجریه، چقدر برای بیداری اسلامی و مقابله با ستمگران زحمت کشیده و استقامت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N715583

وبگردی