آفتاب

دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس

دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه دومین روز از پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی «مونیخ» با «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و درباره مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه دومین روز از پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی «مونیخ» با «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای خارجه دو کشور در این دیدار درباره مذاکرات هسته‌ای دوجانبه گفت‌وگو کردند. 

قرار است وزیر امور خارجه کشورمان با «تمام سلام» نخست وزیر لبنان، «فدریکا موگرنیی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و تا ساعاتی دیگر با «الیاسون» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد و «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق دیدار کند. 

تا دقایقی دیگر نیز «سیدعباس عراقچی» و «مجید تخت روانچی» معاونان وزیر امور خارجه و اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هم با «وندی شرمن» و «ویلیام برنز» دیدار می کنند. 

همچنین ظریف پیش از این دیدار با «یوكیانو آمانو» مدیر كل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه  دیدار و گفت‌وگو كرد. 

گفتنی است وزیر امور خارجه كشورمان در اولین روز در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در این شهر با وزرای امور خارجه آمریكا، عمان و آلمان و گروه ریش سفیدان سازمان ملل دیدار كرد و به گفت‌وگو نشست.

کد N715430

وبگردی