آفتاب
با توافق پوتین و پوروشنکو/

توافقنامه مینسک بازنویسی می‌شود

توافقنامه مینسک بازنویسی می‌شود

روسای جمهور روسیه و اوکراین فردا یکشنبه برای برقراری صلح در مناطق شرقی اوکراین با یکدیگر گفتگو می کنند و اگر نتیجه این گفتگوها مثبت باشد، توافقنامه مینسک بازنویسی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گفتگوی «ولادیمیر پوتین» با «پترو پوروشنکو» بصورت تلفنی خواهد بود و در این گفتگوی تلفنی البته «آنگلا مرکل» و «فرانسوا ولاند» نیز حضور خواهند داشت. 

این وضعیت در حالی است که روز گذشته در مسکو پوتین در پشت درهای بسته به مدت پنج ساعت با مرکل و اولاند به گفتگو نشسته بود. 

مذاکرات آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند، رهبران آلمان و فرانسه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شامگاه جمعه بیش از پنج ساعت به درازا کشید. همه طرف های حاضر در این مذاکرات تایید کرده‌اند که گفتگوها پرمحتوا و سازنده بوده است. البته در پایان مذاکرات توافق‌ نامه و مصوبه‌ای به دست نیامد، ولی روزنه‌ ای از امید برای حل بحران شرق اوکراین گشوده شد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه و اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در اظهاراتی جداگانه از احتمال امضای یک سند مشترک به منظور اجرای واقعی توافق مینسک خبر دادند.  

در سند جدید برای اجرای طرح صلح قبلی تلاش خواهد شد. در این سند همچنین پیشنهادات ارائه شده از سوی روسای جمهور اوکراین، و روسیه و همچنین نقطه نظرات سران فرانسه و آلمان نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

به گفته سخنگوی دولت روسیه، کار برای تهیه این طرح ادامه پیدا خواهد کرد و نتایج اولیه در جریان گفتگوهای تلفنی روز یکشنبه مورد بررسی بیشتر قرارخواهد گرفت.

کد N715081

وبگردی