آفتاب

بیانیه خانه احزاب به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

بیانیه خانه احزاب به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

خانه احزاب به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد .

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در متن این بیانیه آمده است :بزرگداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، یادآور تلاش‌های ملتی است که در طول تاریخ برای رسیدن به آزادی و استقلال مجاهدت کرد و سرانجام با تقدیم هزاران شهید ، نهال مردمسالاری مبتنی بر آموزه های دینی را ذیل نظام جمهوری اسلامی غرس کرد.

امام خمینی(ره) با گفتمان دینی، انقلاب عظیم مردم ایران را رهبری کرد و اسلامیت و جمهوریت را ملازم یکدیگر خواند. او که مردم را ولی نعمت می خواند از بدو پیروزی انقلاب با مراجعه به رای مردم در همه امور، سنتی مبارک را بنا نهاد تا همواره مردم محور تصمیم گیری‌ها و تعیین کننده راهبرد های نظام باشند.

در این میان احزاب و تشکل های سیاسی که نقش برجسته ای در افزایش مشارکت عمومی و تقویت مردم سالاری دارند طی سه دهه گذشته در چارچوب قانون اساسی و قانون احزاب، فعالیت‌های خود را سامان داده و به عهد دیرین امام و مردم وفادار مانده‌اند.

احزاب و تشکل های سیاسی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی که درمیثاق ملی ایرانیان و خون بهای شهیدان یعنی قانون اساسی به ضرورت فعالیت آنها تصریح شده ، بایستی که همواره در صحنه تلاش حضور داشته و از دستاوردهای انقلاب در این بخش صیانت کنند.

بر این اساس خانه احزاب ایران از همه مسئولان می‌خواهد ضمن گسترش فرهنگ تعامل با احزاب، از ظرفیت این بخش که متشکل از نیروهای خوشنام، باتجربه و کارآمد نظام است بیش از پیش استفاده کنند.شورای مرکزی خانه احزاب ایران ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، از همه احزاب و تشکل های سیاسی وآحاد جامعه می خواهد با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ، همچون گذشته در تقویت وحدت و همبستگی ملی و دفاع از ارزشهای انسانی و دینی انقلاب اسلامی بکوشند.

همچنین انتظار می رود مسولان و دست اندر کاران جشن‌های پیروزی انقلاب از هرگونه رفتار جناحی و سلیقه ای اجتناب کرده و زمینه مشارکت همه جریان‌های سیاسی درون نظام را بیش پیش فراهم آورند و از اقداماتی که به وحدت ملی آسیب می رساند پرهیز نمایند.

والسلام

خانه احزاب ایران

انتهای پیام

کد N714950

وبگردی