آفتاب
ربیعی هشدار داد

گسترش پدیده زنان مجرد در محیط‌های کار

گسترش پدیده زنان مجرد در محیط‌های کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که بسیاری از محیط‌های کار خصوصا در بخشهای خدماتی و خصوصی به سمت زنانه شدن پیش می‌رود، نسبت به گسترش پدیده تجرد زنان در محیط‌های کار هشدار داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که بسیاری از محیط‌های کار خصوصا در بخشهای خدماتی و خصوصی به سمت زنانه شدن پیش می‌رود، نسبت به گسترش پدیده تجرد زنان در محیط‌های کار هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی ربیعی در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارتخانه متبوع خود و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان این‌که نمی توان موقعیت اجتماعی زن را نادیده گرفت، گفت: معتقدم که نشان دادن واقعیت‌های اجتماعی زن یکی از ماموریتهای خطیر وزارت کار است و اگر این واقعیت نادیده گرفته شود در سیاست‌گذاریهای معطوف به جنسیت موفق نخواهیم بود.

وی با بیان این‌که محیط‌های کار به سمت زنانه شدن پیش می رود گفت:‌ امروز بسیاری از محیط‌های کار به ویژه در بخش خصوصی زنانه شده و حداقل در بخشهای خدماتی یا بخشهای خصوصی خدماتی به سمت زنانه شدن پیش می رویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: برخی استدلال می کند که مشکلات ازدواج سبب گسترش پدیده تجرد زنان در محیط های کار شده است اما معتقدم گرایش به این گونه استخدام‌ها هم موجب بروز این پدیده شده است و چنانچه گسترش پیدا کند در آینده با زنان مجرد سالمند روبرو خواهیم بود که جامعه آمادگی پذیرش آنها را ندارد.

ربیعی با تاکید بر نقش زنان در تغییر سبک زندگی اظهار کرد:‌ امروز زنان سردمدار تغییر سبک زندگی هستند و انگیزه های زندگی، الگوهای زیباشناسی، گرایشهای زندگی و الگوهای عملی خانواده همگی تحت تاثیر زنان قرار گرفته اند.

به گفته وی، آگاهی اجتماعی زنان نسبت به گذشته متفاوت شده و حق استفاده از بسیاری از روابط متقابل زن و مرد که در گذشته پنهان بوده امروز آشکارتر شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان با بیان این‌که از زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی دفاع نمی کند تاکید کرد: اگرچه هنوز هم در جامعه ایران مردان در جرائم اخلاقی پیشگام هستند ولی متاسفانه بسیاری از آسیبهای اجتماعی به سمت زنانه شدن در حال حرکت است و زنانه شدن اعتیاد خطری بسیاری جدی است.

ربیعی با تاکید بر ضرورت سیاست گذاری مناسبی در حوزه زنان به ویژه در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: وقتی از زنان و جایگاه آنها صحبت می شود باید سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشیم و مشاوران زنان سازمانها و دستگاه‌ها باید سیاست گذاری شایسته‌ای دراین خصوص داشته باشند و این سیاست‌گذاری در ذات خود معطوف به جنسیت باشد.

وی گفت: دین مبین اسلام به دور از نگاه تنگ نظرانه سیاست گذاری معطوف به جنسیت، حقوق و تفاوتهای بین زن و مرد را پذیرفته است و باید از فقه پربار اسلام کمک بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به واقعیتهای اجتماعی زنان، عدم آگاهی زنان و عدم آگاهی فرهنگی، اجتماعی و ساختاری را در سیاست گذاریهای مرتبط با زنان موثر دانست و تاکید کرد:‌ اگر حوزه زنان مرتبط با وزارتخانه‌ها بازسازی ساختاری شود زنان فعال‌تر عمل خواهند کرد.

ربیعی گفت: در وزارت کار از بحث زنان تعاون‌گر تا زنان کار و زنان شاغل در محیط های صنعتی مواجهیم و حفظ سطح اشتغال زنان برنامه ریزی برای افزایش آن و قانون کار و حقوق کار در بخش زنان در حیطه این وزارتخانه قرار دارد.

وی در پایان از شناسایی دو میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: متاسفانه بیش از 200 هزار نفر را تحت پوشش نداریم و نهادهای حمایتی لازم را در این خصوص در جامعه پیش بینی نکرده ایم لذا باید از ظرفیت دستگاه‌ها در این زمینه استفاده کنیم و وزارت کار نیز راهکارهای بهبود وضعیت رفاهی زنان به ویژه آسیب پذیر را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام

کد N714808

وبگردی