آفتاب

عملیات پاکسازی ارتش مصر در سیناء و کشته شدن 27 شبه نظامی

عملیات پاکسازی ارتش مصر در سیناء و کشته شدن 27 شبه نظامی

ارتش و پلیس مصر در ساعات اولیه صبح امروز (شنبه) پایگاه‌های تروریست‌های تکفیری در سیناء را هدف گرفتند و طی آن 27 شبه نظامی کشته و دست کم 20 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، نیروهای پیاده نظام ارتش مصر با حمایت نیروهای موسوم به الصاعقه و نیروهای ویژه و با حمایت جنگنده‌های نیروی هوایی، عملیات پاکسازی گسترده‌ای را در نوار مرزی مصر با غزه، روستاهای اطراف شیخ زوید و رفح و همچنین منطقه کوه الحلال آغاز کردند.

منابعی در قبایل ساکن منطقه اعلام کردند: عملیاتی که نیروهای ارتش علیه مخفیگاه‌های شبه نظامیان آغاز کردند شامل بمباران منطقه با توپخانه سنگین و پرتاب موشک بود. علاوه بر این ارتش تعدادی از نیروهای یگان ویژه خود را در پایگاه‌های این شبه نظامیان پیاده کرد که به دنبال آن ده‌ها شبه نظامی بازداشت یا کشته شدند.

گزارش‌های شاهدان عینی درباره عملیات گسترده ارتش با گزارش منابع نظامی تطابق داشتند.

طبق این گزارش‌ها، ارتش مصر چندین عملیات ویژه علیه مراکز تروریست‌ها در جنوب العریش آغاز کرده‌ و یگان‌های زرهی با توان نظامی بالا در عملیاتی که با حمایت هوایی هلی‌کوپترهای جنگی انجام می‌شوند، حضور دارند.

طبق گزارش این منابع، هدف از عملیاتی که در حال حاضر در سیناء به اتمام رسیده، شناسایی و بازداشت هرچه بیشتر سران این شبه نظامیان بوده است.

منابع و شاهدان عینی اظهار داشتند: هلی‌کوپترهای جنگی از نوع آپاچی، صبح روز جمعه عملیات هوایی را علیه یکی از پایگاه‌های تشکیلات انصار بیت المقدس واقع در روستای اللفیتات (در جنوب شیخ زوید) آغاز کردند و موشک‌های هل فایر را بر پایگاه‌هایی که شبه نظامیان در آنجا جمع شده بودند، پرتاب کردند که حاصل حملات هوایی هلاکت 27 تکفیری از گروه انصار بیت المقدس از جمله چند تن از فرماندهان عملیات میدانی بود. علاوه بر این 20 تن دیگر نیز از این گروه تکفیری به شدت زخمی شدند و بخش بزرگی از تسلیحات نظامی آنان نابود شد.

بنابر گزارش منابع، جنگنده‌های مصر حمله هوایی دوم خود را زمانی آغاز کردند که تکفیری‌ها قصد داشتند کشته‌ها و زخمی‌های خود را از میدان عقب ببرند.

در این حمله هوایی نیز تعدادی از شبه نظامیان کشته و زخمی شدند.

به دنبال واژگونی خودروی نیروی امنیت مرکزی مصر در منطقه‌ای در مرز مصر با اراضی اشغالی یک معاون پلیس مصر کشته و یک پلیس دیگر و یک شهروند زخمی شدند.

همچنین افرادی ناشناس با تیراندازی به رفح و شیخ زوید دو تن از اهالی این مناطق را زخمی کردند.

به گزارش یک منبع امنیتی، به دنبال انفجار بمبی در منطقه غربه در اسکندریه یک دختر 13 ساله جان خود را از دست داد و چهار تن دیگر نیز زخمی شدند.

ساکنان منطقه المنتزه یک شیء مشکوک را در منطقه پیدا کرده و گزارش آن را به نیروهای امنیتی و کارشناسان مواد منفجره ابلاغ کردند اما پیش از رسیدن کارشناسان بمب منفجر شد.

انتهای پیام

کد N714148

وبگردی