آفتاب

بان کی مون برای بررسی مساله فلسطین و سوریه به عربستان می‌رود

بان کی مون برای بررسی مساله فلسطین و سوریه به عربستان می‌رود

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل در جریان سفر به عربستان در خصوص مسائل منطقه و در راس آنها مساله فلسطین و سوریه گفت وگو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط،‌ "عبدالله بن یحیی المعلمی"، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل عنوان داشت: در جریان مذاکرات مقامات عربستانی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و در راس آن‌ها مساله فلسطین، بحران سوریه، تحولات اوضاع در یمن، جنگ علیه تروریسم و همکاری میان عربستان و سازمان ملل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

المعلمی گفت: بان کی مون در جریان این سفر خود به مقامات عربستانی به دلیل فوت عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان تسلیت می‌گوید و انتخاب سلمان بن عبدالعزیز را به عنوان پادشاه و همچنین معاون ولیعهد در این کشور را به مناسبت تصدی این پست‌ها تبریک می‌گوید.

وی عنوان داشت: مساله فلسطین اولین مساله مهم برای عربستان است و ریاض در ارائه حمایت و پشتیبانی به برادران فلسطینی در مقابله‌شان در مقابل فلسطین کوتاهی نخواهد کرد و این اقدام از طریق ابزارهای سیاسی تلاش‌های حقوقی و حمایت اقتصادی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N713912

وبگردی