آفتاب

جو بایدن: اجازه تغییر نقشه اروپا را نخواهیم داد

جو بایدن: اجازه تغییر نقشه اروپا را نخواهیم داد

معاون رئیس جمهور آمریکا در بروکسل در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت آمریکا در کنار اروپا اجازه تغییر نقشه اروپا را به روسیه نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، معاون رئیس جمهور آمریکا و رئیس پارلمان اروپایی بر لزوم مقابله با تروریسم و مقابله با روسیه در شرق اوکراین تاکید کردند.

بنا بر این گزارش، «دونالد تاسک» رئیس پارلمان اروپا و «جوبایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری در شهر بروکسل این خبر را اعلام کردند.

دونالد تاسک  گفت :ما مصمم هستیم بر اساس اصول و ارزشهای خود با تروریسم مبارزه کنیم و چالشهای جهانی از جمله چالشهای داعش را از نزدیک زیر نظر داشته باشیم.

وی همچنبن با اشاره به اوضاع نامساعد در شرق اوکراین افزود: اوضاع اوکراین روز به روز وخیم تر می شود و اتحادیه اروپا برای فشار به روسیه در کنار آمریکا ایستاده است .

وی اظهار داشت : ما هیچ نوع تجاوزی از جانب روسیه را به کشوری آزاد مانند اوکراین و نقض حاکمیت ارضی آن را نمی پذیریم .

جو بایدن نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اشاره به حملات مسلحانه اخیر در پاریس و بروکسل گفت :ما باید با چالشهای خارجی تروریستی از جمله مشکل داعش مقابله کنیم .

وی همچنین اذعان کرد آمریکا در درون خود هم با چالش افراطی گری مواجه است.

جوبایدن با اشاره به تحولات در شرق اوکراین و متهم کردن روسیه به دست داشتن در این نابسامانی ها و خشونت ها گفت : روسیه به توافقنامه مینسک پایبند نبوده است.وی با اشاره به ایستادن کشورش در کنار اوکراین گفت : آمریکا در کنار اروپا به روسیه اجازه تغییر نقشه منطقه را نخواهد داد.

کد N713668

وبگردی